Hej,
Är intresserad av att höra om er som varit med om att det fuskats på märkesverkstäder.
Skriva gärna era erfarenheter, här är min:
Jag brukar gör all service på bilen själv, men eftersom jag nyss köpt en begagnad bil (Ford Ranger -09) så tänkte jag att den skulle få sig en ordentlig service på Bilia som är auktoriserad för Ford.
Men... Dom smorde inte alla kardanknutarna trotts att jag påminde dom om det. Tre av fem var inte smorda. Åkte genast tillbaka och fick det gjort.
Tänkte: Äh, va fan, jag kollar igen. Se på fan! Dom hade missat en i alla fall.
Förklaringen var att "Vi får inte in såna här bilar så ofta."
-Men va fan! Jag är ingen bilmek, har inget Ford-emblem på bröstet och bilen är helt ny för mig. Ändå fattar jag att det finns fem smörjnipplar om det finns fem likadana kardaner. Rangern går med fullast varje dag, och skiter man i att smörja så blir det haveri.
Vidare så kunde dom inte återställa felkoderna med sin diagnosutrustning som kommit när dom servat bilen. Jag fick koppla in min egen diagnosdongel från Garmin och göra det åt dom.
Nu undrar jag förstås hur mycket mer dom fuskat med på min bil och alla andras bilar? Jag tror att dom flesta kunderna inte är så uppmärksam som jag och blir blåsta.
En av kardanerna som ska smörjas. Hur svårt kan det vara?