3184
Sök

Vilka bilar tycker ni om, som av bilentusiaster anses "ohäftiga"?

Evildan
21 augusti 2015
#41

Den härliga Argentan får jag ett kraftigt habegär utav, gärna en VX med Rootskompressor såklart.

Oavsett bestyckning som är Twin-Cam motorn en vacker skapelse i mina ögon.

Den amerikanska jättepassaten är inget som lockar mig, även om den är mäktig.

398 Inlägg
21 augusti 2015
#42
trubbelturbo skrev:
Kom på en till. Vet inte om snygg är det rätta ordet, gullig passar bättre big_smile
I vart fall har jag alltid gillat dem, Fiat Panda 4x4.
http://www.eostravel.gr/mainsite/wp-con … panda.jpeg

James May, is that you?

Evildan
21 augusti 2015
#43
AX3L skrev:
trubbelturbo skrev:
Kom på en till. Vet inte om snygg är det rätta ordet, gullig passar bättre big_smile
I vart fall har jag alltid gillat dem, Fiat Panda 4x4.
http://www.eostravel.gr/mainsite/wp-con … panda.jpeg

James May, is that you?

Hade Sanderon nämnts i samma inlägg hade det tveklöst varit J.M.

Permanent 4WD. J.C gillar den också. wink

198 Inlägg
21 augusti 2015
#44
70-tals och tidiga 80-tals Audi är ju aldrig fel egentligen. 80-talarna kan dock ses som ganska coola med tanke på rallyframgångarna då.

En riktig särling är Audi 100 Avant från senare delen av 70-talet och tidigt 80-tal (generation C2)

https://c1.staticflickr.com/3/2870/9610004162_70e8b26832_b.jpg
Udda och ingen skönhet, men de får många coolhetspoäng från mig ändå.

http://passat.biz/wp-content/uploads/2010/10/VW-Passat-Variant-b2.jpg
Samtida Passat även de i kombi-utföande (Variant) har nån form av fulsnygg charm över sig. Extra kul eftersom de gick att få med samma 2,1-liters femma som satt i Audi 100.

198 Inlägg
21 augusti 2015
#46
granadadr skrev:
audin var fett frän,, ful å egentligen en passat va? frän

Släktskapet mellan Passat och Audi syntes tydligare på den tiden.

Passaten är dock närmare släkt med Audi 80 än 100, men karosslinjerna är ju extremt lika ändå. Därtill kom Passaten 1981 och Audin 1976.

1 511 Inlägg
21 augusti 2015
Trådstartare
#48
AX3L skrev:
trubbelturbo skrev:
Kom på en till. Vet inte om snygg är det rätta ordet, gullig passar bättre big_smile
I vart fall har jag alltid gillat dem, Fiat Panda 4x4.
http://www.eostravel.gr/mainsite/wp-con … panda.jpeg

James May, is that you?

Måhända att några anser att jag passar in på pseudonymen Captain Slow, men nej, det är inte jag wink

Och en Dacia skulle jag fan inte ens ta i med tång. Även om jag förvisso funderat på att köpa en logotyp och testa om den fungerar att använda som kapsylöppnare smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

198 Inlägg
21 augusti 2015
#49
granadadr skrev:
nja nog kom Passat 73 wink  om jag ej har fel

http://images.quebarato.com.br/T440x/pa … 229E_3.jpg

Passat B1 är det på bilden, den jag avser är B2, dvs den som kom 1981.

Passat B1 och Audi 80 B1 är till stor del väldigt lika men de tillhör generationen innan.

5 111 Inlägg
21 augusti 2015
#50
Opel Kadett C, dvs. generationen som fanns 1973-79.
Så harmonisk i sin design att man inte tänker på hur sjukt liten den är när man först ser den, och redan med de små motorerna bland det körgladaste jag provat.


1 861 Inlägg
22 augusti 2015
#51
Volvo544special65 skrev:
Opel Kadett C, dvs. generationen som fanns 1973-79.
Så harmonisk i sin design att man inte tänker på hur sjukt liten den är när man först ser den, och redan med de små motorerna bland det körgladaste jag provat.

Vill inte påstå att dom är Såååååå små endå... Inte när man sitter bara två i dom endå, hade dock en City så det kanske är lite mer space i... Men som du säger så sjukt trevliga bilar! 1200s Körde om en Lamborghini Gallardo på en liten väg med min B)


Ps att Lamborghinin hade föraren hängandes ut genom rutan tittandes på rådjur på åkern pratar vi tyst om, jag körde om han fair and square, han rullade jag rullade fortare B)


342 Inlägg
22 augusti 2015
#52
JAAAA!
Äntligen får jag bikta mina mörkaste tankar!
Underbar tråd!
Finns säkert fler, men dessa kom jag på direkt utan inbördes rangordning:

http://www.carsbase.com/photo/Citroen-BX_mp17_pic_82652.jpg

Citroën BX
Citroën har många knepiga modeller. Jag har även hatkärlek till CX-modellerna, men de börjar ju kännas så helfel att det blir rätt. För BX är det väl tveksamt om den statusen någonsin uppkommer, men likväl sneglar jag på dom de få gånger man ser en sådan idag ...
Fast jag har faktiskt gjort slag i sak och köpt en sådan vid ett tillfälle. Varade i två veckor. Behöver jag säga mer?

http://www.mtrainiercruisers.com/members/images/Wallpapers/1024x768-Chrysler-PT-Cruiser-06.jpg

Chrysler PT Cruiser
Vet inte om den är allmänt ansedd som töntig och ful. Jag gillar den definitivt inte, men kommer på mig själv att snegla lite på dessa. Envisa tankar om en lackering, snygga hjul och lagom sänkning är nära att få mig att gå över till den mörka sidan. Sådana här kastar ju folk efter en idag, vilket i och för sig är helt begripligt.
Det kunde varit så rätt, men blev bara töntigt och ... tja ... fel.

http://www.cesmebluerentacar.com/image/cache/data/Mercedes-Vito-VIP-500x500.jpg
http://www.hasletturizm.com/wp-content/uploads/2010/10/vito3.jpg

Mercedes Vito
Något sådant här utvändigt och något sådant där invändigt. Fast ännu hellre med fyra separata reclainerfåtöljer med massageprogram. Plus individuell klimatzon för passagerarna där bak. Förstås. Har åkt några sådana (dock Viano) och efter det förstår man inte varför folk vill tränga sig in i en vanlig limousine.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/VW_Touran_TDI_front-1.JPG

VW Touran
Inte den nuvarande VW Touran. Nej, den ser ju nästan bra ut.
Denna generation däremot ... Ingen autobahn-tur är komplett utan att bli jagad av minst en av dessa skapelser, nästan alltid av någon F1-wannabe bakom ratten som förväxlat sin Touran med valfri supersportbil.
De ligger alltid (ALLTID! A-L-L-T-I-D) i det ytterst vänstra omkörningsfältet på frifart-sträckorna. Gärna med takbox, packning för att mer eller mindre kunna bo hela sitt liv i bilen samt cykelställ med tillhörande cyklar där bak.
Sedan pressar den typiske (för det är alltid en man) Touran-föraren sin bil så till den grad att det är ett under att motorn inte sprängs!

Blir de frånåkta så det sjunger om det så kommer de ångandes för fulla muggar när du själv slagit av på farten. Det slår aldrig fel. För att sedan, direkt när de äntligen kommit om, komma till insikt att bilen inte är byggd för så höga hastigheter, själva slå av på tempot och agerar mobil bromskloss i omkörningsfältet.
Men jäklar om man kör om igen. Då är det game on igen, i synnerhet om Touranen är fransk- eller spanskregistrerad.
Till slut satte det där sig hos mig. Det är en sådan här man ska ha (komplett med all ovan nämnd kringutrustning).
Senast redigerat av 9Femma (22 augusti 2015)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Ford fantast
1 607 Inlägg
22 augusti 2015
#53
det här är bilar som man även tycker om. hadde funderingar en gång att köpa en suzuki wagon r från japan.

nästan alla bilarna har en 660cc motor med turbo. spärrade till 140 kmh

Suzuki wagon R RR
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-b369d83f4dee600cd08eddda552c52b3.jpg

Suzuki Alto works
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-74227b5b0dc8fe197d6266cf21677b6a.jpg

Honda beat
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-c2e7ef22575bf562d7e87ef276e7b446.jpg
och ja den kom med zebra säten från fabrik big_smile

sen gillar jag starkt Subaru Sambar
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-27e02f04de263e4027bbcd42a28403eb.jpg

men då är kravet att den ska ha ett WV bodykit
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81954/81954-49abbe587c45cf703e93b01c4d7166b0.jpg

sjukt coola bilar om man kollar på det tekniska smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

6 638 Inlägg
22 augusti 2015
#54
Mitsubishi L300

Ja.. vad ska man säga, jag har kört en en gång och jag tror jag kom över nästan alla rädslor man har, haft och upplevt i hela livet. Svampigare och svajigare bil får man ju leta efter.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Mitsubishi_L300_front_20081009.jpg

De/Dem

296 Inlägg
23 augusti 2015
#55
9Femma skrev:
Mercedes Vito
Något sådant här utvändigt och något sådant där invändigt. Fast ännu hellre med fyra separata reclainerfåtöljer med massageprogram. Plus individuell klimatzon för passagerarna där bak. Förstås. Har åkt några sådana (dock Viano) och efter det förstår man inte varför folk vill tränga sig in i en vanlig limousine.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … ront-1.JPG

Vitto och Viano funkar, absolut, inte fula alls egentligen och lätta att hålla på med karossmässigt iallafall,
bastant byggda och inte totalt skräp invändigt även om man märker att det är arbetshästar i Vitons fall,
Viano brukar kunna te sig lite mer ombonad.

Men man ska ha en ny på lease. Köpa en är vansinne, rostholkar i klass med W210, fy fan så de rostar.

En favorit hos mig däremot är Sprinter, en av de bättre skåpbilarna i mitt tycke.
Lite större och nästan en lätt lastbil så vet inte hur det passar in här riktigt men ändå, när du nu nämnde Vito.
Jag såg någon version på lokala Merca-truckcentret här i stan, en med dubbelmontage och extra breda karossfärgade skärmbreddare, om det inte var själva plåten men det kan jag väl aldrig tänka mig,
har inte lyckats hitta modellen med så brett igen, men det såg bra ut, alla jag hittar på nätet har smalare skärmkanter bak, dessa stack ut en decimeter mer än det värsta jag sett på nätet ungefär.

De rostar betydligt mindre än Vito av någon anledning, båda är rätt dyra alternativ nya mot annat.

Jag tänker mig en partyvan typ jag med. Fast behövs inte så mycket till sidorutor, man vill ju inte veta av omvärlden helst. 19,5" Alcoa alu-lastbilsfälgar nedsvarvade till 19" med lågprofil och ligger på backen med luftfjädring..

http://cloaknrotate.com/wp-content/uploads/2015/02/Mercedes-Benz-Sprinter-Rv-Conversion.png


7 455 Inlägg
23 augusti 2015
#56
Olcit (Axel är inte lika ball).
Alexander TS.
Arabella TS.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
23 augusti 2015
#57
Får väl slänga in mig i det här också.

Har alltid haft en förkärlek till Fiat 128 då det är första bilen jag faktist har ett minne ifrån, våran var så risig så avgassystemet släpade i backen.

http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2014/08/1974_Fiat_128_For_Sale.jpg

Sen på senare år har jag även fått intresse för en Buick Grand National GNX.

http://wallpapers.windowsace.com/pics/m/o/modified-buick-grand-national-gnx-fast-amp-furious-1987-picture-26284--i-d-ibackgroundz.com.jpg
Senast redigerat av Streethawk (23 augusti 2015)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

7 406 Inlägg
23 augusti 2015
#58
ja men den var ju cool Buicken,, ja som jag redan sagt så gillar jag skumma fiat,, smile dock INTE Multipla

http://theautoz.com/images/fiat-multipla-2.jpg


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
23 augusti 2015
#59
granadadr skrev:
ja men den var ju cool Buicken,, ja som jag redan sagt så gillar jag skumma fiat,, smile dock INTE Multipla

http://theautoz.com/images/fiat-multipla-2.jpg

Ja, den där Buicken är riktigt frän!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!


Sök