3367
Sök

Gammal bil med motorvolym upp till 1200cc

Forummoderator
17 896 Inlägg
31 augusti 2015
#21
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
Opel Kadett i all ära, tänk på att dom inte fanns i Öst som nya då järnridån var lite så att säga i vägen för handelsvaror från oss dekadenta västmänniskor.

Du kommer förmodligen inte hitta begagnade delar till en sådan inte ens i östra europa och det blir etter värre desto längre österut du färdas.

En personbil nyare än -89 hade jag siktat på av den anledningen, en asiatisk då dom är vanliga just i Asien. wink
Oavsett fråga är svaret Toyota? Hehe
Hehe. Var i Trollhättan för en månad sedan. Vid ett trafikljus stod det 5 Saabar. Hela stan kryllade av dessa! Tog en stund innan polletten trillade ner: Saab låg ju i Trollhättan :-/

Men Evildan har en poäng där. Bättre åka Corolla -89 än Clio...

Självklart är Toyota svaret på allt i bilväg :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 122 Inlägg
31 augusti 2015
#22
Här finns en sida med ett helt galleri av öststatsbilar  men fungerar inte som det ska för tillfället
https://www.abc.se/~m9805/eastcars/
https://www.abc.se/~m9805/eastcars/syrena/history.html

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Evildan
1 september 2015
#23
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
Opel Kadett i all ära, tänk på att dom inte fanns i Öst som nya då järnridån var lite så att säga i vägen för handelsvaror från oss dekadenta västmänniskor.

Du kommer förmodligen inte hitta begagnade delar till en sådan inte ens i östra europa och det blir etter värre desto längre österut du färdas.

En personbil nyare än -89 hade jag siktat på av den anledningen, en asiatisk då dom är vanliga just i Asien. wink
Oavsett fråga är svaret Toyota? Hehe
Inte riktigt, men när det är av vikt att komma fram utan att avlida pga elementen i den natur du befinner dig så är det inte sällan det.

Ska du rädda världen? Gör som FN, kör Land Cruiser.

Ska du starta ett krig? Gör som krigshetsare i mellanöstern, kör Hilux med en kanon på flaket.

Ska du åka till någon av polerna? Gör som forskare/äventyrare, kör Hilux.

Ska du farma kor i Australien? Gör som outbackfarmarna, kör Hilux.

Ska du bara ta bilen till jobbet och du bor i ett tufft klimat runt ekvatorn? Gör som Afrikaner och Sydamerikaner kör Corolla.


Däremot finns det tillfällen då andra märken passar bättre:

Ska du åka till den svenska korvkiosken med en stor prilla under läppen med dina jeans hängandes i knävecken? Gör som så många ungdomar, kör Volvo 740/850/S70/V70.

Ska du åka i sthlms innerstad eller bor på fina villagatan? Kör XC70 så du klarar farthindrena.

wink

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
1 september 2015
#24
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
Opel Kadett i all ära, tänk på att dom inte fanns i Öst som nya då järnridån var lite så att säga i vägen för handelsvaror från oss dekadenta västmänniskor.

Du kommer förmodligen inte hitta begagnade delar till en sådan inte ens i östra europa och det blir etter värre desto längre österut du färdas.

En personbil nyare än -89 hade jag siktat på av den anledningen, en asiatisk då dom är vanliga just i Asien. wink
Oavsett fråga är svaret Toyota? Hehe
Inte riktigt, men när det är av vikt att komma fram utan att avlida pga elementen i den natur du befinner dig så är det inte sällan det.

Ska du rädda världen? Gör som FN, kör Land Cruiser.

Ska du starta ett krig? Gör som krigshetsare i mellanöstern, kör Hilux med en kanon på flaket.

Ska du åka till någon av polerna? Gör som forskare/äventyrare, kör Hilux.

Ska du farma kor i Australien? Gör som outbackfarmarna, kör Hilux.

Ska du bara ta bilen till jobbet och du bor i ett tufft klimat runt ekvatorn? Gör som Afrikaner och Sydamerikaner kör Corolla.


Däremot finns det tillfällen då andra märken passar bättre:

Ska du åka till den svenska korvkiosken med en stor prilla under läppen med dina jeans hängandes i knävecken? Gör som så många ungdomar, kör Volvo 740/850/S70/V70.

Ska du åka i sthlms innerstad eller bor på fina villagatan? Kör XC70 så du klarar farthindrena.

wink
Jag instämmer! Speciellt på sista punkten😉

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Yawn...
3 151 Inlägg
1 september 2015
#25
Evildan skrev:
Ska du åka i sthlms innerstad eller bor på fina villagatan? Kör XC70 så du klarar farthindrena.

wink
Jag tror farthindren görs värre nu för tiden, för nu tycks de ha övergått till BMW X5 eller Audi Q7.


Sök