3378
Sök

Ännu en rasad m56, men vad har hänt?

257 Inlägg
7 september 2015
Trådstartare
Hejsan.
Bytte nyss växellåda på bilen min 855t5 ca 500+ då den gamla hade trasiga skruvhål till bakre motorfästet plus att jag ändå skulle montera starka koppling. Då jag bytte till en "något" större turbo så hade helt enkelt ingen dump vilket resulterade i en hel del flatshift för att jävlas med teslorna här i norge. Märkte ganska fort att treans synkring inte trivdes så valde efter det att köra lugnt. Körde den hem till Sverige en helg utan problem. Körde lite småbus hemma i Örebro men inget extremt. Körde tillbaka till norge och inga problem. På väg till jobbet går det riktigt bra tills jag svänger av e6an och stannar i en rondell. Reagerade lite på att tvåan var trög att få i när jag motorbromsade. Men efter det så får jag inte i 3,4,5 sålänge jag rullar. Inga problem att starta om man bara låter högerhjulet snurra lite på alla växlar men sålänge mannrullar så har jag tydligen backen på alla växlarna utom 1,2. Bytte olja till 75w90 när jag monterade den. Kan detta varit fel, kan en skogsmus ha byggt bo i den då den låg i garaget eller är detta ett vanligt fel då jag inte lyckats hitta någon som beskriver samma symptom? Går det rädda eller ska jag byta igen?

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Sök