3581
Sök

Turbo csb

43 Inlägg
23 september 2015
Trådstartare
bygger rod och lurar på att sätta dubbelturbo på en csb 350 -88 ska regga som amatörbyggd och vill ha med detta i papperen,är blåbär på detta med turbo men fick till uppgift att jag måste ladda 0,5 kg och då får ej effekten överskrida 250-270 hk ,har väl 180-200 i standardmotorn,hur ska man kunna räkna ut vilka aggregat man kan använda ?Tänkte köra med FiTech sprut annars original
Senast redigerat av tofomi (23 september 2015)

I dont know......... vete faan alls

5 710 Inlägg
24 september 2015
Man väljer aggregat utefter vilken effekt man vill uppnå. En viss turbo kan pumpa en viss mängd luft, en viss mängd luft räcker till en viss effekt.
IOMA du bara skall ha 250-270 hästar behöver snurrorna inte vara speciellt stora, dock kan man ju ladda lite med 2 större turbos oxo så finns det ju lite kapacitet tills senare wink

Mitsubishi har riktigt fina snurror som du hittar i SAAB och Volvos prestandamodeller. SAAB kör generellt något nummer mindre storlekar än volvo.
TD04HL-15T med femmans avgashus (sitter original i SAABs 250hästarsmodeller) klarar någonstans mellan 250 och 300 hästar. Detta är ju ur en snurra....du skall ha 2 smile
Avgashuset på dessa är dock pluttlitet, bra då den kommer igång  tidigt men det ger oxo ett högt mottryck på topp.
Din motor är ju inte riktigt byggd för höga avgasmottryck så man kanske hade velat ha några nummer större turbinhus.
Volvo har en TD04HL 16T med 7:ans turbinhus, kanske kan vara något?
Pumpar luft till 300+ / st cool

MVH Jonas
..............

43 Inlägg
24 september 2015
Trådstartare
tvungen att ladda 0.5 kg från sfro vid registrering,så kan ej ha för stora,tänkte väl trycka på lite mer sedan ,men bra tips på volvogrejerna ,bockar och bugar
Senast redigerat av tofomi (24 september 2015)

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
27 september 2015
Singelsugturbo kanske? jag funderar på å sälja mitt RotoMaster kit smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

43 Inlägg
29 september 2015
Trådstartare
sug,nääää    cool

Sök