robbanc1997 skrev:
Tjena! Som alla kanske vet är det fruktansvärt dyrt att köpa Supra i Sverige, eller jag inte en N/A iallafall men nu är ju inte det frågan. Det jag tänkte var att jag vill såklart ha en Supra men vill ha en med turbo och manuell låda. Jag har kikat runt på blocket och den billigaste med manuell ligger på ca 150 tusen kronor att köpa (går väll säkert att få ner en 10 tusen). DÅ slog det mig att man kan ju importera en supra, och har då kikat runt på en sida som heter pacificcoastjdm.com som har fått väldigt bra reviews som kan köpa bilen åt dig och sen skicka den till dig. Jag kollade vad det kostade med en Twin Turbo 6 speed Supra och de ligger för i runda slängar ca 80 tusen billigare än i Sverige. Great! Nu till det slutgiltiga och det är hur mycket kommer skeppning att gå på tro? Tull och allt sånt? Och hur svårt är det att få den reggad och klar för vägen här i Sverige? Vad jag vet har vi en jävla massa regler som ska följas eller hur?
Pengar är inget värst problem om vi säger så utan det går alltid att lösa
men vill ha det som iallafall max 100 tusen där nånstans ^^
Är det någon som har importerat från japan och har erfarenheter om det som kan förklara lite?
Tack på förhand
Känner också till den hemsidan. Men varför satsar du inte på en svensk sida istället? Vet att det finns några andra innan men denna killen är legit verkar det som, har mailat honom frågor och han svarar också på facebook. Där får du även reda på vad bilarna kommer kosta att skeppas, reggas och bli körklara
https://www.facebook.com/pages/Rising-S … 81?fref=ts
When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.