16 oktober 2015
Trådstartare
Hej.
Har köpt en vw passat för nån månad sedan, har inte varit några problem ej heller hos förra ägaren som jag litar på fullt ut. Idag på morgonen när frugan skulle köra till jobbet så startar den inte.
När jag gick ner så var bilen helt orkeslös, orkade knappt börja försöka vända motorn. Hon säger att hon försökte starta den i ca 20 sekunder ungefär 5ggr och att den då hade låtit "nästan som den brukar innan den startar", antar att batteriet är helt urladdat nu. Väntar på en vän som ska komma bort med bil och startkablar, under tiden så tänkte jag höra ifall man kan få några tips på varför den inte ville starta helt plötsligt.
Kan även tillägga att när jag nu försöker starta den så ställer klockan om sig till 00:00. Beror detta på att batteriet är urladdat eller är det ett tecken på ett annat fel som kan ha laddat ur batteriet från början, eller skapat problemet med att starta bilen?
Tacksam för hjälp vad man kan göra för att felsöka, inte jättesugen på att skicka bilen till verkstaden ifall det inte behövs.
Mvh Simon