2659
Sök

Biltemas Små blybatterier, vågar man ta ut 4A tills dom är "tomma"

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
tjivlippen!

funderar på att köpa biltemas batteri å ha te en ficklampa då de är billigaste / snabbaste å kraftfullaste jag hittar just nu...

Men deras 12v 4,5Ah batteri vågar man dra runt 4 Ampere ur ett sånt tills de är "tomt" ?
Tänker på att de är ju rätt bra belastning.. så de inte blir varmt å har sig.
Att de förmodligen är ren skit vet jag redan :p

Sir
935 Inlägg
28 oktober 2015
Den funkar ju bara i en timme. Men hur dom tål att urladdad vet jag tyvärr inte.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
marcus80 skrev:
Den funkar ju bara i en timme. Men hur dom tål att urladdad vet jag tyvärr inte.

Jo jo de vet jag men en timme duger fint,  Har haft runt 1-1.5 timme me litiumbatterierna jag har använt

De är väl mer frågan om de blir varmgång i batteriet när man tar ut så pass "mycket"

Sir
935 Inlägg
28 oktober 2015
Det ska inte vara något problem. Är ju gjorda för att man ska kunna ta ut effekten ur dom. Jag har dock ett 12v 7,2ah till grabbens elbil och den tar slut på 40 min och det har klarat ett år nu.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
marcus80 skrev:
Det ska inte vara något problem. Är ju gjorda för att man ska kunna ta ut effekten ur dom. Jag har dock ett 12v 7,2ah till grabbens elbil och den tar slut på 40 min och det har klarat ett år nu.

Okej, ja säger du de så får man väl kanske prova tongue

2 250 Inlägg
1 november 2015
Är väl som de flesta blybatterier. Bästa sättet att fördärva deras kapacitet är att ladda ur mer än hälften av angiven Ah.

Det finns Deep Cycle, som klarar ned till ca 70 % urladdning.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Men jag har batterier i min båt, som referens.

Sök