Först vill jag nämna att 245/40-19 är stort. Utan att veta exakt hur bilen ser ut så tror jag det kan innebära problem med att däcket tar i innerskärmar och dylikt. Det fungerar nog bra på Suvar men här vet jag inte. Nog för att Octavia börjar bli stora men jag ställer mig frågande ifall det skulle gå överhuvudtaget även med bortplockade innerskärmar. Iallafall när vi snackar denna ET på fälgen, det blir mycket däck långt in på bilen.
235/35 låter som att du har större chans att lyckas med definitivt. Däremot vore det ju bra ifall du mätte hur mycket utrymme du verkligen har, det är något jag rekommenderar innan man börjar leka med olika däckstorlekar.
Ska du sänka bilen eller dylikt så _måste_ du mäta och fundera. Ska du inte sänka alls är det större chans att få in förstnämnda däck.
Att folk haft dåliga erfarenheter av Landsail förstår jag. Tillochmed namnet antyder att man seglar på torra land.
Achilles ska vara bra för sitt pris, observera då att jag nämner att det är bra i sin prisklass, vilket är i princip allra längst ner i botten när det gäller priser. Jag skulle våga prova Achilles själv på min bil.
245 millimeter är 9.6 tum. Däremot så mäter man fälgar innanför yttersta fälgkanterna, medans på däcket mäter man slitytan. 245 är relativt passande på 8.5 tum om man vill ha ganska raka sidväggar.
235/35 är lite att tumma på komforten ja, men på en nyare bil märker du nog inte detta nämnvärt och förhöjningen utseendemässigt är nog väl värt det. Jag gillar både mycket och lite stretch, beror på bilen. Raka sidväggar är sådär, men på vissa bilar är det också snyggt. 245/35 som du själv nämner kan ju vara en bra idé