Hej!
Mycket intressant tråd, mycket intressant att följa. Så skulle alla projekttrådar se ut, istället för en massa trådar där folk bara fotar sina bilar i olika vinklar under solned-/-uppgångar.
Jag är också mycket intresserad av att lacka om massa saker fast på en hobbynivå ;-)
Jag skulle vilja fråga dig några saker och be om några tips som kan förbättra min kunskap om lackering.
Först och främst undrar jag hur man kan undvika dammpartiklar som fäster sig när man har precis klarlackat. Har ni som jobbar med lackering speciell utrustning som gör att det blir dammfri i lackboxen? Använder ni något antistatiskt medel så att dammet inte fastnar?
Att lacka små föremål tycker jag är inget som helst problem men att lacka stora föremål som t.ex. motorhuv eller framskärm så blir det alltid små dammpartiklar som fäster sig i klarlacken.
Så undrar jag hur är det bäst att lacka stora föremål, stående eller liggande? Har jag dom stående så blir det mindre damm men istället så kan det börja rinna lite och har jag det liggande så blir det en massa damm men inga avrinningar. Hur brukar ni göra?
Tack på förhand och lycka till med fortsatt projekttråd!