Jag har i flera dagar Googlat runt och läst om en massa knep för att få rent interna motordelar. speciellt utan att behöva va rädd för att produkten äter på materialet. och helst vill man slippa en massa skrubbande på vissa ytor också.
Diesel som är ett av förslagen som dök upp ganska frekvent. Kolven till höger har stått i diesel i 18 timmar. Den metoden va långt ifrån bra och hanteringen med att sprätta med diskborste så jag blev prickig i hela fejjan va mindre kul.
Så jag gav än en gång min favoritprodukt en chans. Jag skar av botten på en PET och fyllde upp med SPAM. Jag har använt den huvudsakligen för att ta bort de knepiga fläckarna som flugor lämnar i fronten på bilen och det är den överlägsen allt annat jag provat. Den har även gjort susen på spishällen och på fläckar i tygsoffan och min solkiga beiga tyginredning i min gamla bmw e34.
Kolven till vänster har stått i vätskan i 3 timmar. jag spolade den under kranen i några sekunder och då rann allt skit ur från kolvringspåren också. inte minsta tillstymmelse till pill, skrubb etc.
Detta är helt sjukt och det är t.o.m doftfritt och skonsamt. Jag har aldrig varit så ren om fingrarna heller
Bilden säger allt. Nu vill jag bara dela med mig det så att alla slipper slabba med HD grön, diesel, ungsrengörning, kokande vatten och diskmedelstabletter, tvättmedel, lacknafta, högtryckstvätt, packningsskrapa, morakniv, skraa med gamla kolvringar osv.
Ställ det i ett bad med SPAM. Gå in till frun och va social och slipp en hel lördag i garaget med baksidan av denna hobbyn.