Då börjar det närma sig med hopsättningen av chassit
kommer bli så jäkla bra det här så man blir alldeles till sig! Dem sista smådelarna jag tänkte skicka på blästring och pulverlack gjorde jag i ordning själv med en roterande stålborste på vinkelslipen sedan ett ordentligt lager med rostprimer innan jag penslade dem med hammarlack. Anledningen till detta tilltaget var att mitt tålamod börjar tryta och jag orkar inte vänta på att alla ska bli klara med sin semester. Sen i och med att bilen ska bli en sommarbrukis och undvika dem värsta monsunperioderna så kommer den klara sig alldeles utmärkt!
Efter många stånk och stön liggandes med den här stålklumpen på bröstet under bilen och försöka lyfta den på plats för hand så kom den på plats
På med bärarmarna.
Och så provmontering av höger fjäderben för att se om fälg går fritt mot benet och skärmkanter. Fick precis in ett finger mellan däck och skärmkant efter att jag fick ställa om höjden lite. Initialt så hade jag skruvat coilsen i botten vilket resulterade i att om den stått på hjul så hade den nog vilat på trösklarna... inte riktigt vad jag tänkt mig
För den som undrar så har jag även börjat polera bultskallar och muttrar samt gängorna där det behövs för att sedan fetta in dem med ett väldigt fint industrifett jag brukar använda offshore som är specat till 2000 meters djup i saltvatten.
Det jag väntar på nu är att få en offert på hjullager runtom från någon återförsäljare i Göteborg. sen kommer den stå på hjul för första gången på två år! Det enda jag är lite skeptisk till just nu är att inte fälgarna bak sticker ut så mycket som jag ville! Kommer nog få använda 10mm spacer bak för att den ska gå fritt när skivor och ok kommer på, men fortfarande kommer det bara göra att fälgarna bak knappt sticker ut 5cm. Eventuellt få jag kanske kolla på att bygga om fälgarna för annat ET.. men det är långt fram tills dess, nu ska jag bara njuta av att man kan börja se hur det kommer att te sig
Tills vidare.