3888
Sök

Får inte ut vänster radionyckel

37 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
Jag har installerat en DMC 3 till min Audi. Den är installerad på en Concert II radio. Men när allt är klart och jag skjuter in radion igen så har jag svårt att sedan få ut nycklarna (PC5-132) igen. Höger går ganska snart att få ut men vänster sitter verkligen fast. Ska man ha nån viss teknik? Ska man göra på något speciellt sätt? Nån som har tips?
Senast redigerat av peterwesterlund (9 december 2015)

352 Inlägg
9 december 2015
Behöver endast nycklar för att demontera sen plockar du bort dom innan återmontering och bara skjuter in stereon.

37 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
Det var hur man just fick bort dom som var problemet. Men precis efter jag skrev denna tråd såg jag på en youtube-video hur man gjorde. Man måste tydligen trycka in två "flärpar" på sidan när man drar ut nycklarna. Så själva radion måste i dess fakto vara urdragen när man tar ut nycklarna.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
10 december 2015
Precis, man gör bara demontering med dem smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

37 Inlägg
10 december 2015
Trådstartare
Frågan var fortfarande hur man fick ut nycklarna ut spelaren, inte vad dom skulle användas till :p Dom satt fast och man skulle trycka in två flärpar på baksidan för att dom skulle lossna smile

2 041 Inlägg
10 december 2015
peterwesterlund skrev:
Frågan var fortfarande hur man fick ut nycklarna ut spelaren, inte vad dom skulle användas till :p Dom satt fast och man skulle trycka in två flärpar på baksidan för att dom skulle lossna smile

Ja vissa blir man väl tvungen att demontera igen och sen montera tillbaka utan ''nycklar''.
För är vanligen meningen att nycklarna (förutom att ta bort eventuella spärrar) även ska ta tag i enheten så man får den utdragen.

Sök