2334
Sök

BTR montering, "bypass" eller "return style"?

226 Inlägg
17 december 2015
Trådstartare
#1
Så, jag har grävt ner mig djupt i det här med bränslesystem nu...
Har kommit fram till att gå över till E85 och upp i effekt ställer sina krav, och jag har delvis kört fast så nu är det dags att höra efter era erfarenheter.

Första och största funderingen rör monteringen av bränsletrycksregulatorn, snubblade över den här bilden och förvirrade mig själv lite.

http://www.officinamalpassi.it/images/stories/schemi/428.374%20BY%20PASS%20STYLE%20%20RETURN%20STYLE.JPG

- Bypass style -
+Jag kan köra dual-feed genom original bränslebrygga
+Enklare installation
-Lågt flöde genom bränslebryggan på tomgång/låglast

- Return style -
+"Standard"
+Mindre risk för luftfickor runt spridarna vid start av bilen
-Ombyggnad av bränslebryggan för att köra dual-feed


Så vad säger ni som har mer erfarenhet?
Utgå från 2 bar laddtryck och E85, relativt mycket soppa som ska ta sig in i motorn smile
Senast redigerat av K_arlstrom (17 december 2015)

371 Inlägg
17 december 2015
#2
Vad är det för motor det handlar om? V-motor eller Rad-motor?


226 Inlägg
17 december 2015
Trådstartare
#3
Glömde den lilla detaljen, rak 6'a så relativt lång fuelrail! (RB26)

6x1200CC spridare, pumparna jag kollar på flödar över 400 liter/timmen i 5 bar (för att matcha)
Senast redigerat av K_arlstrom (17 december 2015)

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 december 2015
#4
return

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

226 Inlägg
18 december 2015
Trådstartare
#5
torpis skrev:
return

Värt besväret att köra dual-feed?

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 december 2015
#6
K_arlstrom skrev:
torpis skrev:
return

Värt besväret att köra dual-feed?

Beror på hur mycket flöde du behöver. Normalt sett har man spridare upp till 1000cc, flöde in i ena änden och BTR med retur ut i andra.

Större spridare kan kräva dubbla soppapumpar osv med matning från två håll. Men man får tänka sig för så det inte blir konstiga fenomen med pulser som tar ut varandra.  Mata med en pump från vart håll och retur på mitten kan bli fel, bättre mata på mitten och ena änden och retur i andra änden etc....   så håll det så enkelt du kan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök