2828
Sök

Testa Spridare & Walnötsblästring

10 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
#1
Hej.

Kan ni tipsa om någon i Blekinge eller Skåne som kan testa mina spridare.
Jag skulle också vilja få tips på någon som kan valnötsblästra ventilerna (Självklart utan att plocka ut dem)

Tack.

10 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
#2
Det fungerar ungefär som i detta youtubeklippet
https://www.youtube.com/watch?v=NnMhNXXawjk

4 824 Inlägg
20 december 2015
#3
pshycic skrev:
Kan ni tipsa om någon i Blekinge eller Skåne som kan testa mina spridare.

dom här ska enligt några i klubben vara bra http://www.bjprace.se/index.php?route=i … ation_id=8

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Fri fart för ett fritt folk!
14 349 Inlägg
20 december 2015
#4
Christian S skrev:
pshycic skrev:
Kan ni tipsa om någon i Blekinge eller Skåne som kan testa mina spridare.

dom här ska enligt några i klubben vara bra http://www.bjprace.se/index.php?route=i … ation_id=8

han har gjort rent många spridare.  Vet dessutom vem det är och han gör alltid ett bra jobb och är överseriöst med allt han gör.  Men dom mesta vet antagligen vem han är tanke på hans trevliga supra..

Kör fort så hinner inget hända...

10 Inlägg
21 december 2015
Trådstartare
#5
Tack Christian S jag skall ringa dit under morgondagen så får vi se om jag kan få hjälp.

2 021 Inlägg
21 december 2015
#6
Hör med mitsubishi verkstäder, Dom har garanterat blästrat många insug/topplock på Gdi motorer genom åren.


10 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare
#7
BJPrace kunde inte hjälpa mig med spridarna. Han visste inte heller vem eller vilka som kunde utföra diagnos på denna typen av spridare. Någon som har fler tips?
Jag kanske får satsa på att bara rengöra dem utan att mäta upp dem i värsta fall. Vem kan göra sådana jobb? Är det ultraljud som gäller?

Tack Rille0, jag skall genast ringa någon lokal Mitsubishi verkstad och fråga.

Fri fart för ett fritt folk!
14 349 Inlägg
23 december 2015
#8
är det hc halts problem eller något allvarligare?

brukar räcka med att göra rent allt så blir dom bra.
det är sällan något annat än sot som är problemet på dessa motorer.

ibland räcker det med att verkligen plåga skiten ut motorn en bra stund..typ motorvägen blåsa ur den på varje växel och bara ligga och blåvarva på 4:ans växel så brukar dom bli bättre...

Kör fort så hinner inget hända...


Sök