Börja med att kolla så du får vakuum ut till klockan på turbon, inget vakuum där så är det bara fortsätta följa ledningarna.
Bör även sitta en vakuumpumla i närheten av N75-ventilen. Och N75-ventilen sitter nog i närheten av turbon, har dock inte skruvat i någon Golf4 så är inte helt hundra på var den sitter.
Men har du inget vakuum i ledningen till vnt-klockan så är det bara följa alla vakuumledningar från turbon bak mot vakuumpumpen till du hittar var vakuumet försvinner.
Om det är vakuum kollar du genom att ha bilen på tomgång och tar loss slangen, sugs slangen fast mot fingret när du sätter fingret mot änden på slangen så har du vakuum.
Hmm, låter ju inget bra om OBD2-kontakten inte svarar med styrboxen.
VAG-kunnig verkstad eller liten allt-i-allo verkstad?
Mindre verkstäder har nog inte rätt verktyg för att läsa ut felkoder ur äldre VAG, tror inte det var förrän 2004 som dom började med standard obd2-protokoll, så har du äldre bil än så måste man ha t.ex Vag-Com för att kunna läsa felkoder.
Edit:
För att klargöra, har du vakuum före N75-ventilen men inte efter så är det mest troligt N75-ventilen som är kass.
Senast redigerat av simlar (4 januari 2016)