2221
Sök

Bmw 530xd E61 stumt framvagn

508 Inlägg
1 januari 2016
Trådstartare
hej

jag har märkt på ojämn och farthinder att bilen har blivit på nåt sätt stumt i framvagnen är det jag som inbildar mig eller är det ett fel isåfall vad kan det vara för fel?

Evildan
1 januari 2016
Mod: Motorteknik? Nej.

Jag flyttar tråden åt dig till ett lämpliga ställe i forumet behandlandes chassin, bromsar och transmissioner.

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2016
Nu när det är kallt? Isf, så är de främre dämparna "slut", kan vara tex fukt som kommit in i de, o fukten kan frysa till "is-sörja".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

508 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Hittade felet fjödern var trasiga

508 Inlägg
6 januari 2016
Trådstartare
Hej allihoppa lånar tråden igen jag upplever skakningen vobblingar i framvagnen mellan 30 -40km/h sen könner jag vid 60-80km/h det förvinner inte helt men bli bättre i vissa hastighet vad kan det vara obalans i däcken voblar mkt?

508 Inlägg
6 januari 2016
Trådstartare
Tips skulle uppskattas

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
6 januari 2016
Det enklaste är att byta däcken fram om du har några i reserv, eller använd reservhjulet , så märker du vilket som ställer till problemet.Hjälper inte det, så blir det väl en framvagnsinställning och efter det så blir det väl att kolla dåliga krängningshämmare, mvh tommen

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök