Flytta bilen i låg fart (max 30 km/h) funkar väl. Men o köra så där är o be om en olycka. Fjädern kan "hoppa loss" hamna snett o skära upp däcket på nolltid, med allt vad det innebär. Du kan testa o lyfta upp hjulet i luften med domkraften, om fjädern då sitter helt löst o kan "vispa runt" så rekommenderar jag dig att ställa bilen bums. Om fjädern trots allt sitter fast o kan inte ryckas loss ur sin position så den hamnar mot däcket när man tar tag o sliter i den så kan man om man är en korkad idiot och tillika rikspuckot nummer ett köra vidare... Men jag antar att du inte är rikspuckot nummer ett? Och om du är det o låter bli o fixa o säljer bilen som den är, så se då för böveln till o tala om att fjädern måste-måste-måste bytas med en gång och att du inte rekommenderar att köra med bilen i detta skick öht. Vi skiter faktiskt i om du går o dör på kuppen pga din snålhet, men låt inte andra oskyldiga skadas när du nu vet hur en eventuell olycka kan undvikas. Tack.
Edit: Du måste ta bort den biten som gått av, oavsett om kvarvarande del av fjädern sitter fast eller ej. Hur du tar bort denna del är upp till dig, men jag förstår att du inte vill skruva så då får du förmodligen plocka av hjulet o lirka bort den, eller om det inte går kapa den i två delar eller så o ta bort den därefter...
Senast redigerat av dawwe (23 januari 2016)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure