23 januari 2016
Trådstartare
Hej.
Har en Volvo 940 ltt -95 som går piss.
Det började ett tag innan jul att bilen började kännas trött, när man tröck på gasen så hände typ ingenting. Ungefär som på mopedtiden när man hade för stort huvudmunstycke känns det. Som om den dränker sig i bränsle. På tomgång så går den väldigt oroligt när den är kall.
Efter att jag fortsatt kört med den efter dessa symptom så startade den inte en dag, och då byttes Tändstift, rotor, fördelarlock och lmm. Startade fortfarande inte, så vi bogserade den när ettan var i, då gick den igång efter ett tag (vi tänkte att den hade dränkt sig och inte orkade gå igång). Den gick nu bra i ett par dagar, sedan kom samma symptom tillbaka.
Har nu idag bytt en tempgivare till insprutet, och det gjorde ingen skillnad. Kontrollerade även så att det kom lika mycket bränsle från alla spridare.
Detta är alltså allt jag har gått igenom:
-Spridare.
-Lmm.
-Tempgivare.
-Tändstift.
-Rotor och fördelarlock.
För tillfället så startar den inte, men jag kan troligtvis bogsera igång den igen.
Vi har slut på idéer, och jag börjar bli väldigt trött på bilen. Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? Kan även tillägga att enheten där man läser felkoderna inte verkar fungera. Dioden lyser aldrig upp.
Enormt tacksam för hjälp.
Senast redigerat av Linudollar (24 januari 2016)