Gör en ordentlig bump av denna tråd.
Har någon mer erfarenhet av detta?
Det gäller en V40 fas 2 årsmodell 2004
Postade följande inlägg på volvoforum/jagrullar:
"Hej jag har problem med en lysande airbaglampa. "SIPS passenger Intermittent".
Jag har läst andra trådar på detta forum och googlat runt lite i övrigt och har förstått att det är vanligt att det är kabelfel/glapp under stolen. Jag hade bilen inne på verkstad förra veckan och bytte katalysator och bad dem samtidigt att kolla på vad som kunde vara fel. Mekanikern berättade att han kollade på kablaget, rengjorde osv men problemet/felkoden kvarstår. Om det inte är så att han misslyckades med att lösa en eventuell kabelhärva så är det ju SIPS-airbagen som är ur funktion. På vissa ställen har jag läst att man kan montera dit ett motstånd och "lura" bilen att tro att allt är ok, går det, hur funkar det och var kan man göra det?
Om inte så funderar jag på om det skulle gå att köpa en begagnad stol eftersom själva airbagen sitter i stolen? Byta stol och be en verkstad kolla om felet är kvar och eventuellt släcka felkoden.
Många frågor men jag misstänker att jag erbjuds det absolut dyraste alternativet om jag går direkt till Volvo och frågor och får betala uppemot femsiffrigt belopp och därför frågar jag här först."
Tänkte att jag har större chans att få svar om jag postar här också eftersom det är ett större forum.
// Robert
Senast redigerat av robertcop (5 februari 2016)