3323
Sök

Biltemas Bättringsfärg.

820 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Jag var på biltema i förmiddags för att köpa lite röd hammarlack och hittade en sprayburk med vit bättringsfärg för  bilen. Tänkte så att jag kanske kan använda den till dom två cm in i hjulhusen som är lite lätt rostigt. Vet inte om det syns på bilderna... Sen funderar jag även på att använda den på dom två Balkarna som går under bilen (Dom man sätter domkraften mot... syns  på bilderna iallafall.
Någon som har testat det här eller är det slöseri på arbete och dom 39 kronorna som sprayburken kostade?

Och om du bara tänkt svara "låt ett proffs göra det" så kan du ju ta dig någonstans för inte fan lackar man under bilen för ett par tusen när man ändå kommer sabba det med domkrafter för att byta däck och sånt... wink

Driifter;)
1 630 Inlägg
7 juni 2007
me ett bra underarbete så blir de nog inte så tokigt.. har haft biltema färg på min gammal moped o de höll vet ja iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Meister
6 763 Inlägg
7 juni 2007
satsa på hammarlacken. För bättringsfärgen är inte tålig för fem öre.. De bästa med den är att den inte tål lacknafta, knappt så den tål avfettningsmedel

820 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
camaro67 skrev:
satsa på hammarlacken. För bättringsfärgen är inte tålig för fem öre.. De bästa med den är att den inte tål lacknafta, knappt så den tål avfettningsmedel

Hammarlacken är ju röd big_smile Men du kanske har rätt i det. isfl får jag väl åka och fixa en vit hammarlack också.

Meister
6 763 Inlägg
1 653 Inlägg
7 juni 2007
eller köp riktigt bättringsfärg, biltemas är ju 99% lösningsmedel!

Lägg 120 spän på en redig sprayburk på meca eller mekonomen, då håller de...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 418 Inlägg
7 juni 2007
du ska va glad om du ens får rätt nyans med biltemas färg....

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

123 Inlägg
7 juni 2007
Jula har ju riktig hammarlack för inte så dyra pengar, målade min framvagn med svart slät hammarlack....skitbra och snyggt.
Biltema är inte så bra med färger alls tycker jag

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

68 Inlägg
7 juni 2007
Lindberg88 skrev:
du ska va glad om du ens får rätt nyans med biltemas färg....

Ja precis. Testade Biltemas alpinvita bättringsfärg en gång och det blev inte så lyckat. Den var mer beige än alpinvit tongue

Ecodriving är för kärringar :D

820 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Tror jag ska satsa på vit hammarlack där nere... Det kommer ju en hel del stenskott där nu när jag tagit bort stänkskärmarna big_smile

Sök