3319
Sök

Volvo 142. Långtidsprojekt!

Tjena! Jag beslutade mig till sist att starta ett projekt! Jag har suttit och kikat runt i olika projekt trådar här på gorg och tänkt på att jag skulle ha gjort ordning min 142. Köpte bilen i höstas, och före min ägo har den... Visa mer

3 610 Visningar
Uppdaterades senast 4 mars 2016
35 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Tjena! Har suttit och fått lite inspiration från trådar, så jag beslutade mig för att starta en egen! Är som sagt ny med det här med trådar så jag vet inte riktigt hur jag ska ladda upp bilder än! Bilen hade iallafall inte blivit startad på 8år. Men i fredags var det dags!

Så jag bytte batteri, kollade olja och vatten, gjorde rent tändstiften och "eldade" på dem, sen matade jag den jäveln med startgas, till slut hostade den igång och rök mer än en oljepråm! big_smile

35 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181533/181533-37f65f0528c174899eb22dcf82571d12.jpg
Bilen som den står nu!

1 677 Inlägg
5 maj 2014
Ska följas! smile

35 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Fick veta att jag inte kunde ta hem den än, (står på annan ort än så länge) om sisådär 3 veckor kan jag börja på riktigt! Men det är bara att börja leta delar, finns rost i bakluckan, och såklart batterilådan är slut. Men ska dit till helgen igen och göra en riktigt inventering utav delar som skall beställas. Men så länge är det bara börja att leta!

35 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Härligt att höra! smile Kommer inte bli så jätte mycket uppdaterat nu i början med tanke på att jag ej har något garage att hålla till i.
gromitSWE skrev:
Ska följas! smile

35 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Härligt att höra! smile
Moparracing skrev:
följer wink

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
5 maj 2014
Ska följas. Älskar volvos 100-serie :-)

405 Inlägg
11 maj 2014
Följer smile

405 Inlägg
25 maj 2014
Händer det något här eller ? smile

35 Inlägg
4 mars 2016
Trådstartare
blomman01 skrev:
Händer det något här eller ? smile

Haha, det har inte hänt så mycket på ett år, men har nu ett garage med lyft å hela helvetet. Har börjat med bromsarna nu och ska skicka in bilder på det till veckan!

35 Inlägg
4 mars 2016
Trådstartare
Men nu börjar det faktiskt hända lite. Har fixat garage och har hållit på att riva bromsarna. konstaterade att ett OK behövdes bytas så det är nu beställt och det kommer jag få till veckan!

35 Inlägg
4 mars 2016
Trådstartare
Tjena, det var väl över ett år sen jag skrev något här, men nu har jag fixat garage med lyft å hela helvetet. Håller på att dona på med bromsarna och för en bil som stått på ett och samma ställe i ca 10 år så är den faktiskt i förvånadsvärt bra skick. Har rivit bromsarna i veckan och konstaterat att 1 OK behöver bytas.

Det är beställt och kommer att komma i veckan, beställde också handbromsvajer på samma gång. Sen är det mindre rostlagning innan besiktning som återstår. Men bilder kommer i veckan!

Sök