2828
Sök

Ghostrider gripen?

1 863 Inlägg
10 mars 2016
Trådstartare
Läste idag i tidningen att mannen som tydligen ska vara Ghostrider blivit gripen efter fortkörning, nån som vet vem det är?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Hobby Fotograf
650 Inlägg
10 mars 2016
Hej, det stämmer inte. Han är däremot misstänkt för fortkörningen men inte mer än så. Men finns inget som binder honom till det så han kommer nog bli inte bli dömd för det.
Det är vad jag hörde av honom iallafall..
Senast redigerat av ProXem (10 mars 2016)

195 Inlägg
10 mars 2016
Taget direkt ur Patriks Facebook:

VÄRLDSNYHET PÅ AFTONBLADET...
"Ghostrider" har ertappats med att framföra en skåpbil vårdslöst, kört under påverkan, hittats av hund, bar en sk "Ghostrider-keps" mm mm mm mm; fasiken också...
Saken är den att jag i måndags eftermiddag hämtade mina barn vid sin skola, på vägen hem så kommer vi ifatt en vit golf som ägs av Tyresö-kommun, en golf som framförs väldigt osäkert: efter 2 rondeller så står vi nu i antågande att köra in/igenom rondell 3 varvid föraren av den vita golfen kör halvvägs in i rondellen för att tvärstanna trots att inga bilar fanns i sikte, jag tuttar då på han att köra vidare vilket han gör i hela 3-4 meter innan han för att markera sitt missnöje gentemot mitt tutande stampar på bromsen så att jag också får göra detsamma!!
-väl ute ur rondellen så framförs nu denna golf i hela 30km/h på en 50km/h väg varför jag så fort som tillfälle ges kör om han; och nu så händer det grejer; föraren av golfen blir nu vansinnig och anser att jag svängt in för tvärt framför han varvid han nu ringer polisen för att anmäla mig för vårdslöshet!!
-jag fortsätter min färd hem enligt alla regler/lagar, släpper av barnen och hunden samt frågar barnen vad dom vill äta till middag samtidigt som en vän kommer förbi, han säger att han kan köra mig fram och tillbaka till matbutiken då han behövde snacka om något; när han nu backar ut sin bil från min uppfart så dyker det upp en polisbil längst ned på gatan (ca 50m nedanför oss) samt personerna ifrån den vita golfen, min vän kör nu av ngn anledning därifrån uppför en grusväg som ligger intill min tomt tillsammans med en blå/vit bil som också ville haka på; därefter så försvinner den blå/vita bilen då han tydligen hade svårt med backen; lite senare så möter vi samma polisbil som då kommer körandes utan blåljuset påslaget; när vi passerar denna polisbil så slår dom åter på blåljuset för att vända runt (nu hävdar man som bruklig vid situationer likt denna att min vän kört rakt mot poliserna vilket renderar i en anmälan om försök till grov misshandel); men då var vi redan borta!!
-hur som så slutar det hela med att jag kliver ur denna bil nära min bostad då jag kände att det blev klart mer spänningen än vad min unga ålder klarar utav; jag går då sedan mot mitt hem när det dyker upp en hundpatrull som tydligen ville prata med mig!!
Slutkontentan är; jag blev förhörd ang min framfart med min skåpbil, jag blev kollad av en polisman på polisstationen med en penna som jag skulle följa med blicken för att se om jag kört påverkad (en verkligt seriös testmetod *suck*); jag bad då att dom hellre skulle ta ett urinprov/blodprov (hade redan blåst negativt) då jag aldrig vare sig rökt/snusat eller tagit droger i mitt liv vilket dom gjorde; dock tar det tydligen 3 veckor innan dom får provsvaren vilket känns sådär med tanke på att jag är 100% ren!!
Hur som; körkortet drogs in i väntan på att provsvaren/utredningen skall bli klar vilket jag inte kan göra ett skit åt; därefter så har tydligen polisen firat sin "seger" med att själva tipsat Aftonbladet samt skrivit själva på Twitter mm om hur dom gripit den ökända "Ghostrider" - kanske liiiiiiiiiiite tidigt i mina ögon men men; nu har ju ALLA SOM GILLAR ATT PRATA BAKOM MIN RYGG & OM MIG något att fortsätta med - GRATTIS!!
Ha nu en trevlig kväll allesammans vilket jag skall ha!! Smiley heart
Mvh
Den ökände "Ghostrider"...
Senast redigerat av Klii (10 mars 2016)

Muttley
10 mars 2016
666_Beast skrev:
Läste idag i tidningen att mannen som tydligen ska vara Ghostrider blivit gripen efter fortkörning, nån som vet vem det är?

Sorry. Men lade google ner på din dator?
Sök så kommer namnet fram :p  Inte jättehemlig, fastän de förnekas in i de sista.

1 863 Inlägg
11 mars 2016
Trådstartare
tkd_rille skrev:
666_Beast skrev:

Sök så kommer namnet fram :p  Inte jättehemlig, fastän de förnekas in i de sista.

Men ursäkta om jag inte är så intresserad av obekräftade rykten som finns på flashback (världens mest seriösa sida).

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Muttley
11 mars 2016
666_Beast skrev:
tkd_rille skrev:
666_Beast skrev:

Men ursäkta om jag inte är så intresserad av obekräftade rykten som finns på flashback (världens mest seriösa sida).

Nu finns de ju andra sidor smile  https://en.wikipedia.org/wiki/Ghost_Rider_(motorcyclist)
Dessutom är de genomskinligt.

Vet inte ens varför han plötsligt får lite rampljus igen efter hur länge som helst.

Sök