Hejsan en liten fråga. Det är så att ja skaffat en bendix bränsle pump istället för den mekaniska. Vad behövs för att få pumpen att gå en liten stund när man vrider på tändningen o sen ska den gå hela tiden när motorn är igång?Försökt att googla men finner inget tacksam för svar o gärna ett elschema hur man ska koppla
Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Oki skulle du kunna rita ett el schema för vill ha pumpen så den går ett tag på tändning sen sluta sen gå när motorn är igång? O ska slå av vid olycka eller så
Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Oki skulle du kunna rita ett el schema för vill ha pumpen så den går ett tag på tändning sen sluta sen gå när motorn är igång? O ska slå av vid olycka eller så
Ska du bara ha den som starthjälp? Är originalpumpen så dålig att den inte ger dig bränsle när du ska starta, finns det ju risk för att den inte räcker till när du kör heller.
Ska detta vara en temporär lösning eller en mer långsiktig?
Finns lösningar med ett enkelt tillslag, eller en mer komplicerad med ett riktigt relä eller för all del, en speciell oljetryckskontakt som bryter strömmen när oljetrycket försvinner (motorn dör)
Jag har kopplat min via halvljusautomatiken. En temporär lösning med andra ord.
Det mest enkla är ju annars via en av/på knapp. Blir ju lite race-feeling då också
Långsiktig lösning ska ersätta mekaniska helt då ja ska köra dubbla 45or o btr. Vill ha att när jag vrider tändning i tändläge ska pumpen gå o sen slå av sen att den går konstant när motorn är igång o skulle de hända nå att motorn stannar så ska pumpen slås av typ som i 240. Vet att dom brukar ta från varvtals signalen. Men resten vet ja inte hur ja ska koppla
Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Då jag inte är hemma alls på Volvo, så vet jag inte hur du ska koppla om du vill ha enligt deras koncept. Men som tur finns det andra som är bra på detta!
Vet inte hur det beter sig när motorn stannar, men det kanske styrs av matningen från tändspolen på något sätt. Jag har ingen erfarenhet av reläet i fråga (dyrt var det också).
Där "lamp" byts ut mot "bensinpump". Extra strömbrytare behöver du inte ha.
Observera att denna sista lösning är en "livsfarliga metoden" då den inte bryter strömmen vid eventuell kollision. Kan du hitta på nåt gällande "extra strömbrytare" i form av Inertia switch (hittar dessvärre inte svenska namnet) så är du i hamn.
Finns säkert att plocka på skroten för en billig peng.