Jag har inte hunnit med något mera sedan igår. Men har googlat runt i mängder och hittat en tråd med samma problem. Han hänvisade till diskussioner i England. Där detta problem verkar vara vandligt. Han hade även ett svar från en som bara kunde köra upp sin ruta och inte ner. Han fixade sin genom att byta en mikrobrytare på fönsterhiss motorn. Som agerar lägesgivare. Jag ska undersöka detta efter jobbet. Har även med mig mätinstrument. Återkommer när jag vet mer. Kanske kan infon göra nytta för någon annan.
(var ej som beskrivet ovan)
REDIGERAT: (LAGT TILL STYCKET HÄR UNDER SOM EN UPPDATERING)
Nu har jag rivit. ner dörr sidan. Den sitter inte med klipps någonstans.
Det är Plast krokar och i botten är dom ganska stora. Först får man släppa skruv vid handtaget 2 st en uppe och en nere bakom skyddet.
Sen får man släppa en skruv i dör öppnar handtaget.
Och sen lyfter man upp panelen till fönster hissarna, sitter med ett spänne bara som är fjäder belastat. En flat mejsel under och bända bara.
Sen sitter det en dold skruv innanför uppe till vänster bakom panelen.
Och plast skyddet som sitter vid Bakspegeln måste bort. Det drar man i stort sett rakt ut. Sitter hårt som fan. (Gjorde för mig.) Är 2 runda plast stavar intryckta i 2 vita klipps liknande hål på dörren.
Sen sitter det 2 skruvar i botten på dörren.
Utöver dom skruvarna så ska det gå att haka ur dörrsidan genom att lyfta den. Men det sitter sjukt många saker mellan dörren och dörr sidan som man måste pilla isär etc. och sedan får man knappt dän dörrsidan ändå. grova kabelstamen som går in i dörrsidan hittar jag ingen skarv på. Så man måste riva dän kilometer med kabel om man ska få dän dörr sidan.
Hoppas det är till hjälp för någon.
Nu är jag innanför dörren. Jag har Tjuvat upp rutan genom att lossa Elektronik enheten på Hiss motorn. Och kört ström rakt på motorn. Jag hittar inga direkta fel och mäta var inte lätt då det inte är samma kablar vid knappen som det är vid motorn. Dock sitter det ett relä i kretskortenheten det klickar när man trycker på knappen neråt. men inte uppåt. Mina misstankar går till kretskortet. Men jag är ej säker. Någon som har något mer förslag? Motorn är det inget fel på.