3109
Sök

Turbo,Dump,Luft fråga..(*Celica Gt4*)

8 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
En liten fundering bara från mej som endast ägt sugmotorer förut, o är inte helt inn i turbovärlden än *hehe*

öppen dump på en celica.. är det ens idé o åka in till stan o handla en eller kommer luftmängdmätaren förstöra det roliga?

Någon som vet?
Mvh Tobbe
Senast redigerat av Northern (29 mars 2006)

Den dä Lala på Fåröen ä int som all andre, fö hon knull me rake bejn!

31 Inlägg
15 maj 2006
Nedå, funkar fint med öppen dump.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
15 maj 2006
är det öppen eller återcirkulerande original?

man lever bara en gång så lev väl!

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
15 maj 2006
Bullo skrev:
är det öppen eller återcirkulerande original?

Har aldrig ens hört talas om att det finns bilar som har öppen original.

RS
886 Inlägg
8 juni 2007
Northern skrev:
En liten fundering bara från mej som endast ägt sugmotorer förut, o är inte helt inn i turbovärlden än *hehe*

öppen dump på en celica.. är det ens idé o åka in till stan o handla en eller kommer luftmängdmätaren förstöra det roliga?

Någon som vet?
Mvh Tobbe

Motornord (till exempel) har en öppen dump som är anpassad för LMM av märket Forge.

Focus RS

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 juni 2007
Bostrom skrev:
Northern skrev:

Någon som vet?
Mvh Tobbe

Motornord (till exempel) har en öppen dump som är anpassad för LMM av märket Forge.

Finns INGA "dumpar" som funkar perfekt på bilar med LMM, jag kallar det falsk marknads föring.  De vill ju sälja grejer så klart. Dock finns det modeller som fungerat bättre än andra men då är de ofta så hårt spända att de inte gör det som de skall göra, släppa ut all luften som pressar mot gasspjället tex.  Återcirkulerande ventiler funkar, med få undantag, alltid bäst, därför det inte finns bilar med öppna original?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

666 Inlägg
8 juni 2007
Uhm... klart det finns avlastningsventiler som fungerar på LMM, har du bara en återcirkulerande så är det inga problem... det du säger att de oftast är förhårt spända... asså det kan man bara ha sig själv att skylla för det, för justera går med alla dumpar jag har sett iaf...

//Silver

MrTurbo skrev:
Bostrom skrev:
Northern skrev:

Någon som vet?
Mvh Tobbe

Finns INGA "dumpar" som funkar perfekt på bilar med LMM, jag kallar det falsk marknads föring.  De vill ju sälja grejer så klart. Dock finns det modeller som fungerat bättre än andra men då är de ofta så hårt spända att de inte gör det som de skall göra, släppa ut all luften som pressar mot gasspjället tex.  Återcirkulerande ventiler funkar, med få undantag, alltid bäst, därför det inte finns bilar med öppna original?

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 juni 2007
silverbird skrev:
Uhm... klart det finns avlastningsventiler som fungerar på LMM, har du bara en återcirkulerande så är det inga problem... det du säger att de oftast är förhårt spända... asså det kan man bara ha sig själv att skylla för det, för justera går med alla dumpar jag har sett iaf...

//Silver

MrTurbo skrev:
Bostrom skrev:

Ja, avlastningsventiler funkar med LMM, de är återcirkulernade. Med "dumpar" menar jag de som släpper luften rakt ut. Justerar man inte ventilen, vilken modell det än är, gör den inte det den egentligen är menad att göra, vilket inte är att pysa asså. smile
Senast redigerat av MrTurbo (8 juni 2007)

1 926 Inlägg
8 juni 2007
Köp öppet luftfilter så kan du få dump ljud med orginal avlastningsventil.

RS
886 Inlägg
8 juni 2007
MrTurbo skrev:
silverbird skrev:

//Silver

MrTurbo skrev:

Ja, avlastningsventiler funkar med LMM, de är återcirkulernade. Med "dumpar" menar jag de som släpper luften rakt ut. Justerar man inte ventilen, vilken modell det än är, gör den inte det den egentligen är menad att göra, vilket inte är att pysa asså. smile

Min är ganska hårt spänd och den dumpar på ändå:)

Focus RS

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 juni 2007
Släpper den ut allt då eller får du luft som går tillbaka mot turbon? Om det går tillbaka en tryckpuls mot turbinen i turbon KAN det bli skador.

Sök