HONDASNULLEN skrev:
it_mutt skrev:
HONDASNULLEN skrev:
Tjena, har läst kommentarerna här åsso, d spårar ut som i alla andra forum. Hur som helst, det är inga problem med så få ET/impressing mm. 4 st alltså. Själv gick jag från ET 49 18" 7,5" till ET 30 19" 9" breda. Och min andrabil har jag original ET 49 15", till ET 35 16" 7" breda. Vad mer behöver sägas? Så kör på.
Ja, fast, för att det går på "en bil" (eller två, eller fem) betyder inte per automatik att det går smärtfritt att göra "precis samma sak" på en annan bil.
Det går bara!! Speciellt med så lite skillnad på impressing. Såg även att artnor har en Fiesta, har själv haft en och jag hade om jag inte missminner mig 14" ET 35.
Fast, igen, ET:t är inte allt.
Handlar det enbart om att byta från en fälg till en annan, och det bara ändras 4 på ET:t, så är det -säkerligen- ingen skillnad (vilket redan påpekats i tråden flertalet gånger). Men, ändrar du bredden på fälgen så, är det inte säkert det fungerar längre, trots minimal förändring på ET:t, lägger du på det en förändring i diameter, kanske du inte kan ändra et:t alls.
Renault Clio med Scenicfälgar är ett lysande exempel, större originalfälg (diametern) och vad jag vill minnas även "ett snäpp bredare", är iaf precis det går. Hade ET:t ändrats mer än det gör (vilket jag har för mig, såhär 4-5 år senare är ~5mm), hade fälgen gått i bak.
Och i just TS' fall ändras allt.
Sen kan det givetvis innebära att det går ypperligt på TS' släde, men det är från bil till bil, och som sagt, ET:t är i detta fall mest troligt inte avgörande.