Carris skrev:
mrlow skrev:
Vill bara förtydliga lite.. Kommer nog snart mer ärenden till svarta listan vad gäller Autolegend....
http://svarta-listan.com/listor/arn/arn_2011/ Plats 122
http://www.lokaltidningensto.se/se/arti … ?id=431663Köparen avsa sig frivilligt sina garantier enligt säljaren på Autolegend.
Jaja upp till var och en att handla av denna. Men garantier får ni inte. Om ni inte köper till den extra då via Svensk bilgaranti.
Men han gör inte som andra firmor dvs följer motormännens riksförbund praxis...
Jag är delaktig till denna anmälan och jag skulle ALDRIG rekomendera någon att handla av denna firma! Svaret vi fick när vi ringde Autolegend och undrade hur de tänkte kring ARNs beslut var: "Jag skiter i vad dom säger, dom är ingen domstol! Om jag ska betala något så ska en riktig domstol avgöra det." Vi blev tyvär tvugna att lägga ner striden mot Autolegend pga olika omständigheter så han vann detta. Jag hoppas att ni som också blivit lurade av detta företag inte ger er utan fortsätt driva era ärenden tills ni får rätt (om ni har rätt så såklart) Autolegend är otrevliga, oseriösa och helt ointresserade av att hjälpa till vid problem efter försäljning. Vissa här skriver att de har stor omsättning på bilar och då är det inte så konstigt att det blir fel ibland och det har ni helt rätt i, ingen är ofelbar MEN man ska som seriös företagare inte behandla den kunden som fått problem på det sätt han behandlade oss!
jag beklagar verkligen att du också råkat illa ut. vad fick dig/er att inte fortsätta driva ärendet vidare?
har följt denna tråden ett längre tag och blivit förvånad över att de inte skrivits något nytt. men nu verkar tråden äntligen ha fått vatten på kvarnen vilket känns riktigt skönt. jag och min sambo köpte tyvärr en bil där i juli 2011. jag säger aldrig aldrig mer. trevlig personal vid försäljning men som snart blir väldigt hotfull om man påtalar någon form av brist som inte gåtts igenom.
denna person som driver firman med klingande namn från balkanländerna är hur otrevlig som helst. personliga påhopp om att jag åsamkat skador som dåliga bromsbelägg bland annat.
jag och frun åkte långväga från södermanland (torshälla) för det perfekta klippet. allt verkade super och bilen var nypolerad vaxad och såg verkligen välvårdad ut. säljaren ingav förtroende som tidigare nämnts i tråden.
ellt såg prydligt och seriöst ut. inga problem skulle de bli om något skulle uppdagas de nästkommande tre månaderna. ett muntligt löfte vi aldrig tyvärr tog på papper. ångrar oss så vi kan dö.
fick tag i försäljaren och han bad höra av mig följande vecka som också andra tydligen varit med om. veckan efter då jag på avtalad dag hörde av mig var det med snäsig och nonchalant ton man fick höra att hans ansvar för detta köpet redan passerat.
skall säga att de är inga stora kostnader för bromsbelägg och nya skivor fram på en volvo s60 dock men ändå en princip sak.
jag vill med detta be andra blivande bilägare i framtiden att undvika denna bilfirma.
mvh Leif
men som man brukar säga förr eller senare kommer det tillbaka på något sätt i livet.