Ja här var det ett tag sen det uppdaterades, inte för att man fått så mycket gjort som syns
här kommer en bild på returen, fick tag på en från en supra som jag lyckades använda.
Passade på o byta stift, knackade in rätt avstånd också.
Monterade upp adapter platta och sedan lådan utan koppling för att prova hur motorfästen osv passar.
Och trångt är det, här sitter den endast i motorkuddarna, fick lossa lite på frambalken för att komma förbi med tråget..
Slet ur motorn för att hiva på koppling osv.
Kep 4 puck med 243 Sachs tryckplatta, får se hur det lirar fungerar nog till min effekt.
Lånade hem en elektrisk 1" maskin för att riva loss vevbulten, och lätt gick det
behövde inte heller någon avdragare utan fick loss remskivan för hand
Rem,spännare och löphjul var nybytt, även vattenpump.
lite oväntat med en motor från thailand
Köpte hem lite paket
nu jäklar skall det bli kall insugsluft iallafall.
Vart även ett alu kyl, hoppas det fungerar, hört att folk kör med volvo el fläkt till??
Slet ur avgassystemet, har även den bakre delen samt andra delar så om någon behöver något så hojta till!
Drog nytt bromsrör vä sida, plockade nämligen bort abs, skall även skarva om hö sidan.
Var iväg o hämta en däckmaskin så man slipper stå o kränga före körning
Då oljefiltret inte passade med dem nya motorfästena så beställdes en filterflytt från LMR samt lite andra små prytlar, satt dit den där oljefiltret skall sitta så behåller orginal vattenkylning änsålänge.
Slängde i motorn igen med nya T - parts motor samt växellåds bussningar, fick dock endast på motorfästena, får troligtvis sänka ned balken och fästa växellådan först.
Provade då att hissa upp kardan, vilket inte gick, måste kortas runt 5 cm, fick höra att det gick att få den kortare genom att ta bort dammskyddet men då blev den endast 2 cm kortare, så får skicka iväg den.
Kommer lite fler uppdateringar framöver då det inte riktigt är up to date.
var iallafall på licenskurs nere på mantorp nu i helgen och lyckades handla lite grejer på dotz driftbreak..