COILOVERS BMW E39 TILL E34
har sätt några som köpt BMW E39 coilovers och satt på sina BMW E34 på grund av att det blir så mycket billigare, så jag gjorde desamma!
och allt funkar klockrent så här kommer min guide om hur man gör!
kommentera gärna eller tyck till ifall ni ser något galet!
Först så var ju paketet tvunget att komma ifrån england
så ser de ut när fjäderbenet är av, för er som inte vet
snart blir det att lägga ett snitt!
tanken är att man ska lägga ett snitt där man vill ha det för att få den i så rätt höjd som man själv vill ha det
här la jag mitt "snitt" nästan precis vid det nedre fästet till "stab staget" och behöll det övre fästet på samma punkt genom att snitta lite fint under och över det så de till slut lossnade, och man är tvungen att kapa broms skölden för att komma åt på "framsidan"
så ser det ut efter kapningen, det är bara att kapa rakt av med all olja i och sedan plocka ut de som är kvar där i (kommer i nästa bild)
så här ser innehållet/överdelen ut efter, bara att kasta all den där skiten nu!
sedan slipar du på den "nedre delen" allt som är under kanten där i mitten! tills det att den glider ner precis i orginal fjäderbenet utan glapp!
för mig vart det cirka 3 varv runt hela, jätte försiktigt!
så där ska det se ut efter, glida ner ända till "kanten" på coilovern. mina var jag tvungna att pressa samt skruva lite försiktigt ner men dom sitter klockrent!
och som jag GLÖMDE att skriva i början så passar bak HELT BOLT ON!
Då jag har 520 chassie (topplagringarna)
sedan är det att svetsa de bara, runtom. jag gjorde så att jag punktade på olika sidor hela tiden sedan fyllde mer och mer med svetsen men jag vet inte om jag var för försiktig eller ifall man bara kunde öst på? men rätt blev de tillslut iallafall:)
har tyvärr ingen bild på bakre coilsen men dom var BOLT ON som sagt!
var tvungen att köpa nya lagringar med märkte jag dom var "lite" slut
sedan målade jag allt under gängorna!
så det ser lite fräscht ut!
sedan var de bara att montera och så var allt KLART!
så vart det ifram med häften av gängorna att gå upp eller ner, så den är inställd på mitten nu, så för er som inte riktigt vill ha så lågt så kapa längre upp!
rosten sitter där ifrån början på bmw e34, så det är inget som har blivit
så ser den ut ifram och ibak, ibak ska den ner en bra bit! och fram sitter den bra! ska byta däck ifram bara för är tvungen att köra spacers på 5mm ifram nu för annars tar det i fjädern ifram och jag har y-rondell 8,5" fram med 225/40 så ni vet, ska köra 205/35 istället och sätta 225/40 ibak på mina 10". 18"!
Och så ni vet så kör jag MED "hjälp fjädern" ifram och UTAN den ibak. och går den inte ner som jag vill ibak så får jag kapa lite på den fjädern men de ska nog gå!