2255
Sök

940 ltt-Hur mycket ska man betala?

98 Inlägg
20 april 2016
Trådstartare
lite offtopic men syftet med bilen är att lära sig mecka och busa lite utan att vara rädd för att de ska kosta skjortan(sladda).

Tror ni 940n ltt blir roligare eller tror ni en bmw passar mig bättre? har hört att bmws lådor är relativt stabila och slittåliga.

1 146 Inlägg
20 april 2016
Bättre sladda söder en bmw iställe för en volvo då dom inte finns så många av dom kvar längre...
som är fin vårdad oavsett åldern

2 306 Inlägg
20 april 2016
Som ägare av båda skulle jag definitivt rekommendera 940n för ditt syfte. BMW är väldigt trevliga, men 940 är mer lättmekade och delar finns att få tag i överallt. Rätt så lätta att kontrollera på ställ också, och det är inte svårt att få upp dem pga hur lätta de är i baken. Mindre som kan paja också (då tänker jag framför allt elektroniskt, och motorerna är simplare).

4 146 Inlägg
20 april 2016
För 10K får du en trevlig skulle jag säga. Köp Ltt och ställ upp laddet till 1 bar så har du nog runt en 180 hk billigt.
M90 lådan klarar dom krafterna om det är den senare versionen av den som kom typ 96.

Kolla om bilen varit trimmad tidigare, har den varit det så se då upp så topplockspackningen inte gått. Kolla oljan och expansionskärlet så du inte har avgaser där.

Svetsa sedan bakaxeln eller om du unnar dig en typ aussielocker. Lamelldiff eller slungdiff sitter orginal på vissa bilar och duger det med.

Kapa fjädrarna typ 2-3 varv så du får ner bilen lite grann och slipper höghus känslan så har du en ganska rolig bil sen:)

Sök