Calibra21 skrev:
Jag har ju alltid gillar Volvo R modellerna men min andra fråga e då vad kostar dom i försäkring ?
Det är ingen här som kan ge dig svar på denna fråga då allt beror på var du bor, hur gammal du är, har du haft några olyckor senaste året, hur långt tänker du köra osv, osv.. Så ring runt till olika försäkrings bolag och kolla med de. Själv betalar jag strax över 300:- i månad för helförsäkring.
Det man bör titta på är det vanligaste som på alla andra tunga framhjulsdrivna bilar, framvagnen. Slits inte mer eller mindre än på någon annan framtung framhjulsdriven bil, men, man ska inte glömma dessa bilar är 20 år gamla. Sen så har vi vevhusventilation som kan ställa till det lite med byte av packboxen mellan motor och växellåda, det som händer är att det blir för högt tryck, oljan ska ta vägen någonstans och oftast det som skjuts först är just den packboxen. Turbo bilar som har gått över 20 000 mil, ja, kolla turbo och det sedvanliga.
Bra bilar, som inte kräver mycket, går bara, haft min i nästan 4 år utan några bekymmer alls, allt som är bytt på den var bytt i princip för jag vill helt enkelt kunna förlita mig på den oavsett årstid eller klockslag. I somras/höstas tog vi en Europa resa med den, det blev totalt över 800 mil under resan, därav ca 540 på mindre än 4 dagar.