steifan skrev:
caromania skrev:
Många åsikter blir det. Ett tvättbart filter blir överlägset billigast i längden. Och eftersom du vet hur man tvättar och oljar in det så kommer inte något ta skada. Jag har kört KNs panelfilter i min Honda Accord med samma motor som din i 10 år. Varje vår har jag ett rent filter helt gratis. För övrigt kostar ett nytt KN mindre på rätt ställe än vad ett pappersfilter kostar på fel ställe.
Renar pappersfiltret bättre? Ja det säger rallyförarna, även de som kör med mer än 500hk.
Ger KN mer hästar? Nej det känns inte som det.
Slets min motor ut efter att ha kört KN i 13000 mil? Nej, det verkar inte så.
Cash is king. Follow me and see the light.
Ptja, om man ska byta luftfilter med 3000mils intervaller så vetetusan om det blir så mycket billigare.
Ett pappersfilter kostar väl en 1/4 av ett tvättbart från K&N så man hinner ju köra nästan 10000mil för samma luftfilterkostnad. Dessutom utan särskild extra risk för att paja luftmassemätaren (som visserligen är rätt så billiga till BMWs). Nu kollade jag ett K&N insatsfilter till min BMW 325i för runt 800kr och ett vanligt pappersfilter för runt 200kr (som jag köpte senast
)
Du handlar på fel ställe.
Jag köpte mitt panelfilter för 300ish på ebay i England. Pappersfiltret kostar fan lika illa det. Dessutom slipper jag åka till verkstan och köpa filtret, en resa på kanske en mil, ca 30-50kr bara det. Nä, nu är jag lite fånig, men det är helt klart värt på en bil man ska behålla.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.