Det finns många inlägg om hur servooljan läcker på dessa bilar och hur dåliga slangarna är. Men det finns också en chans att det bara är någon tätning som är dålig.
Jag har försökt att lokalisera felet genom att både hissa upp bilen samt kika ner i motorutrymmet men jag kan inte hitta början av läckaget. Så jag hoppas att någon har en idé så att jag kan analysera den och se vad som verkligen bör bytas.
En notis är att oljan på något sätt letar sig ner till skyddsplasten under fronten och droppar ner därifrån. Men hur den kommer dit vet jag ej, jag kan inte hitta något läckage förutom på en av bilderna, den oljeindränkta komponenten, men jag tror inte att det har något att göra med saken. kanske....
Bilden med den röda ringen är där servooljan rinner ifrån. tryckar jag ner plastskyddet så forsar det ut.
Bilden med den gröna ringen visar ett liten fläck men jag tror att den har skapats av att jag stresshällde på med servoolja och det rann ut.
Bilden med den oljedränkta komponenten är ett frågetecken men den är så långt ifrån den källa där oljan rinner ifrån och inga ledningar runtomkring är indränkta i sörja så jag vet inte
toddemannen...aha, den balk som sitter högst upp alternativt längst ner på kylaren? bra idé....jag får ta bort plastskyddet längst under och se efter för kylaren är ovanför den ^^
toddemannen...aha, den balk som sitter högst upp alternativt längst ner på kylaren? bra idé....jag får ta bort plastskyddet längst under och se efter för kylaren är ovanför den ^^
Nr 16 går framför kylarbalken (den som kylaren står på) , en del av röret bör synas om du kollar genom fronten