3457
Sök

Köpråd drift bil

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Molna skrev:
e36 325/328 192hk, bort med inredning och så går det svetsa om för mer styrvinkel

Diffad bakaxeln eller är det One tire fire?

87 Inlägg
1 augusti 2016
ifakiezz skrev:
Molna skrev:
e36 325/328 192hk, bort med inredning och så går det svetsa om för mer styrvinkel

både och

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Molna skrev:
ifakiezz skrev:
Molna skrev:

både och

Tips på andra bilar med diffad bakaxel och minst 160hk?

Muttley
1 augusti 2016
ifakiezz skrev:
Brains skrev:
Zzoink skrev:

nej 940 är bakhjulsdriven, men för 25.000kr får du inte mycket driftingbil.. en bmw är nog det billigaste alternativet, dock dålig på vettiga modeller! nissan s13 har du också som en bra grund men 25k är snålt där också..

du skriver om styrvinkel och då behövs olika ombyggnationer som oftast finns att köpa som färdiga lösningar, men bara där är det 5-10k..

volvo 740/940 har rutten framvagn för drifting om man inte bygger om den grovt och det brukar dra iväg i pengar, sen måste det trimmas och hållbarare koppling/växellåda behövs.

jag skulle säga att 50.000kr är rimligare för att få en vettig bil som håller, orkar och är rolig att drifta med, sen drar det givetvis iväg när man ska börja tävla..

Och 50.000 är ändå bara grunden på bilen. Sen kommer all kringutrustning som dragbil, trailer, skyddsutrustning osv.
Därefter är det bräääääänsle, däck, underhåll, reparationer ja listan blir väldigt lång.
Visst ingenting är omöjligt men man bör ha i åtanke att det är rejäla summor som kommer gå åt så det gäller att prioritera.

Tänkte 25.000 för bilen och möjligen extra däck sedan original bil typ. Och besikta den till man tar körkort och köper drag bil och trailer då  blire trimm och riktig bil men kör nog skit bil första säsongen och testar om det är något för mig.

Du är rätt optimistisk smile Men de är väl kul.

Tänk på kostnaderna.
Dragbil  ????Kr
Trailer   Minst 25000kr
BE körkort minst 5000kr

Har du kunskaper i att skruva?

Du skriver att sponsorer är inga problem?  smile Har du redan fixat dem isåfall, för de vill nog veta vad de sponsrar.

Men du verkar ha gott om pengar de är bra.   För du lär behöva mer än en uppsättning däck.

87 Inlägg
1 augusti 2016
ifakiezz skrev:
Molna skrev:
ifakiezz skrev:

både och

varför är du ute efter diffad bakaxel om du endå bara ska drifta runt med den? ta och svetsa en öppen. en orenoverad lameldiff  hittar du för ca 5k till bmwn
Senast redigerat av Molna (1 augusti 2016)

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Molna skrev:
ifakiezz skrev:
Molna skrev:

både och

varför är du ute efter diffad bakaxel om du endå bara ska drifta runt med den? ta och svetsa en öppen. en orenoverad lameldiff  hittar du för ca 5k till bmwn

Kan inte svetsa

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
tkd_rille skrev:
ifakiezz skrev:
Brains skrev:

Och 50.000 är ändå bara grunden på bilen. Sen kommer all kringutrustning som dragbil, trailer, skyddsutrustning osv.
Därefter är det bräääääänsle, däck, underhåll, reparationer ja listan blir väldigt lång.
Visst ingenting är omöjligt men man bör ha i åtanke att det är rejäla summor som kommer gå åt så det gäller att prioritera.

Tänkte 25.000 för bilen och möjligen extra däck sedan original bil typ. Och besikta den till man tar körkort och köper drag bil och trailer då  blire trimm och riktig bil men kör nog skit bil första säsongen och testar om det är något för mig.

Tänk på kostnaderna.
Dragbil  ????Kr
Trailer   Minst 25000kr
BE körkort minst 5000kr

Du skriver att sponsorer är inga problem?  smile Har du redan fixat dem isåfall, för de vill nog veta vad de sponsrar.

Men du verkar ha gott om pengar de är bra.   För du lär behöva mer än en uppsättning däck.

Känner några som har företag där av gratis bakdäck kör bilen till och från bana och körkort behövs inte då man har snälla föräldrar och kompisar skruv kan jag och min pappa och har även garage med lyft så det är redan klart

Muttley
1 augusti 2016
ifakiezz skrev:
tkd_rille skrev:
ifakiezz skrev:

Tänk på kostnaderna.
Dragbil  ????Kr
Trailer   Minst 25000kr
BE körkort minst 5000kr

Känner några som har företag där av gratis bakdäck kör bilen till och från bana och körkort behövs inte då man har snälla föräldrar och kompisar skruv kan jag och min pappa och har även garage med lyft så det är redan klart

Men du kan inte svetsa smile   Lär dig det.
Du måste förstå vad de handlar om för pengar innan du ger dig in i det.
Jag menade att du pratar redan om dragbil och trailer, de är stora inköp för en hobby.
Senast redigerat av tkd_rille (1 augusti 2016)

87 Inlägg
1 augusti 2016
ifakiezz skrev:
Molna skrev:
ifakiezz skrev:

Kan inte svetsa

be någon som kan göra det, är inget avancerat jobb smile Inte värt att köpa lamelldiff för 5k+ enligt mig om man endå bara ska köra på tvären

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Molna skrev:
ifakiezz skrev:
Molna skrev:

Kan inte svetsa

be någon som kan göra det, är inget avancerat jobb smile Inte värt att köpa lamelldiff för 5k+ enligt mig om man endå bara ska köra på tvären

👍

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
tkd_rille skrev:
ifakiezz skrev:
tkd_rille skrev:

Tänk på kostnaderna.
Dragbil  ????Kr
Trailer   Minst 25000kr
BE körkort minst 5000kr

Jag menade att du pratar redan om dragbil och trailer, de är stora inköp för en hobby.

Jag känner en som kör sin bil på gatan då den är besiktad så kör på den stilen och Inga problem
Svetsa kan man kanske lära sig eller hoppas på att nån polare kan det
Senast redigerat av ifakiezz (1 augusti 2016)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
1 augusti 2016
ifakiezz skrev:
tkd_rille skrev:
ifakiezz skrev:

Beror på hur mkt får en xc90 dra på släp?

Ta någon av apparna "Mina fordon" eller en som jag tror heter "Fordon". Skriv in regnumret så ser du hur mycket valfri bil får dra!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Vettemannen skrev:
ifakiezz skrev:
tkd_rille skrev:

Beror på hur mkt får en xc90 dra på släp?

Ta någon av apparna "Mina fordon" eller en som jag tror heter "Fordon". Skriv in regnumret så ser du hur mycket valfri bil får dra!!!

/Benny

Så kan man visserligen göra eller ta farsan c3 och köra den big_smile

Muttley
1 augusti 2016
ifakiezz skrev:
tkd_rille skrev:
ifakiezz skrev:

Jag känner en som kör sin bil på gatan då den är besiktad så kör på den stilen och Inga problem

De kan du kolla på https://slpvkalk.transportstyrelsen.se/ … lator.aspx

Garanterat BE körkort på den.

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Vi gör det lätt bara en bil och licens behövs egentligen så tips på bilar skulle jag helst vilja ha för bilen kan man besikta och köra till bana allt annat är klart behöver bara tips

Muttley
1 augusti 2016
Billig bmw eller volvo 740 som inte kostar för mycket. Så har du något och prova med utan några större förluster.   Blocket är din vän.

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Billig bmw eller volvo 740 som inte kostar för mycket. Så har du något och prova med utan några större förluster.   Blocket är din vän.

Bra tips &#128077;

450 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Nån bra bana nära Luleå helst inom 10 mil kan sträcka mig till klutmarks bana i Skellefteå

Sök