3578
Sök

V70 1999 byte av motor fron 2,4t till t5

139 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
hej det är så att det uppstått ett problem jag inta blir klok på när jag bytt motor. det är så att det går inte att gasa men det gick att gasa före har även bytt till gasspjället från den gamla motorn utan något resultat. och det är 2 sladdar jag inte hittar vart dom skall sitta. det är 2 kontakter på samma sladd som till yttertempraturgivaren tror jag det är på höger sida vid framlampan någon som vet vart dessa skall sitta?

felkoder

902A - Kommunikation, gasspjällenhet - Permanent
903C - Gasspjällstyrenhet, felaktig funktion - Permanent
903F - Gasspjällstyrenhet, felaktig funktion - Permanent
959F - Gasspjällstyrenhet, felaktig funktion - Permanent

Forummoderator
26 399 Inlägg
4 augusti 2016
Har du bara bytt motorn alltså?
Inget annat, förutom gasspjället då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

139 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
Korekt star generator och allt är från den andra motorn. ska sätta tillbax orginal spjellet igen då det inte blev något bättre och sladden var till tutorna

139 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
Jo jag startar motorn med styrboxen från den gamla motorn med för den startade inte ems till med den gamla styrenheten.em det borde inte bidra till dessa fel?

139 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
Ingen som vet vad det kan vara?

139 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
Det ända jag kan komma på är att databoxrn från 2,4t slås ut på något vis. Jag ska åka till volvo och programera i. Den gamla databoxen eller den nya till denna motor. Men det verkar onödigt när det inte händer något när jag trycker på gasen varvar inte ett enda rpm mer

139 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
Drar jag ur kimtakten till spjället  kan jag gasa till typ 3000rpm men bilen huttrar och puttrar lika bra för det

Sök