Idag är en mörk dag, för idag märkte jag att det är någon som repat i min bil, troligtvis på någon parkering.
Istället för att spy galla över den som gjort det, som jag ändå inte vet vem det är, så rådfrågar jag nu istället vad man skulle kunna tänkas göra för åtgärd...
Finns det något enkelt sätt att få detta snyggt eller är det att lämna in bilen så de får lacka om hela kofångaren som gäller? Bilen är 2 månader gammal...
Notera att det övre "kladdet" inte är några repor utan att de är från att jag torkat av runt repan med våtservetter för att se omfattningen bättre.
Synd... Helt perfekt blir det inte men går att snygga till ganska bra med lackstift några lager sedan våtslipa och polera upp
Alltså köpa ett lackstift i bilens färg och måla i några tunna lager. Ska jag ha klarlack också? våtslipning känns läskigt, känns som att jag kommer förvärra utseendet, har aldrig gjort något sådant förut.
Jag känner att jag ändå skulle kunna tänka mig lämna in den för att få det fixat, någon prisuppskattning för att få det gjort?
Synd... Helt perfekt blir det inte men går att snygga till ganska bra med lackstift några lager sedan våtslipa och polera upp
Alltså köpa ett lackstift i bilens färg och måla i några tunna lager. Ska jag ha klarlack också? våtslipning känns läskigt, känns som att jag kommer förvärra utseendet, har aldrig gjort något sådant förut.
Jag känner att jag ändå skulle kunna tänka mig lämna in den för att få det fixat, någon prisuppskattning för att få det gjort?