jontele skrev:
Cracksoup skrev:
jontele skrev:
Nej nån bmw blir det inte. Jar fastnat för A6 och är beräd att ta riskerna.
Så dår är 2.4 ett bättre val änn 3.2 ? Och tdi det bästa ?
Men går det att meka själv?
Och hur underhålller jag för att minska riskerna för ett ras ?
Absolut, då är det Audi du ska köpa.
Googlade lite och det verkar som att 2.4 dras med liknande problem som 3.2 har, men 2.4 är betydligt vanligare och enklare att hitta ett välskött exemplar.
Vilken motor du än väljer så är det viktigt att bilen servats ordentligt och att det finns dokumentation på detta. VAG rekommenderar longlife service med 3000 mil mellan servicetillfällena. Detta är skräll då motorer rasar till följd av så långa serviceintervaller.
Dieslarna är inte lika känsliga och i regel mer stryktåliga. Min rekommendation är att välja 2.0TDI då skatten ligger strax under 5000kr och sedan ta den till en trimfirma om 140hk inte räcker till. 3.0TDI kostar 7500kr, men å andra sidan är det en ordentligt trevlig motor så det kan ju vara värt?
Oktoppen ! Men hittar ingen tdi och quattro. Tillverkades dom med quattro ?
2.0 tdi fanns inte som quattro på c6:an nej.
Tidiga modeller fanns bara quattro i kombination med 3.0, senare även till 2.7. Så länge du tittar på på dieselkärror då.
Skattskillnaden ligger (till störst del) i att 2.0:an har partikelfilter.
Senast redigerat av it_mutt (29 september 2016)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!