8 oktober 2016
Trådstartare
Never ending story med mina gamla skräpprylar, nu har jag nya problem;) fortsätter den här tråden och hoppas att någon orkar läsa.
Steget ovan i tråden har jag nog koll på nu och då skulle jag bara testa nästa steg som jag tänkt använda. Också ett gammalt steg, pioneer gm-3400, 4 kanaler. Där är vanliga skruvkontakter på högtalarutgångarna, ström och jord. Men det är en specialkontakt här också, för remote. Den består av 3 stift och efter lite googlande verkar det som att det bara är att köra 12v + på all tre stiften. Det har jag gjort, och man hör att steget slår på (litet knäpp) och lampan tänds. Men jag får inget ljud på högtalarutgångarna. Om man håller örat tätt mot högtalaren hörs ett svagt brus som startar så fort steget slås på, så någon form av signal går ju i alla fall ut. När jag testat så har jag inte kört från någon bilstereo utan bara kopplat en kabel direkt till telefonens hörlursutgång (3,5mm till 2x RCA) till lågnivåingången. Det var så jag testade det andra steget och det funkade bra. Har provat alla ingångar och alla utgångar och skruvar på gain - inte ett ljud ut. Kan tilläggas att det finns ingång via RCA eller ingång via DIN-kontakt, men inte hittat nån knapp som skall ställas efter detta utan har gissat att det bara är att koppla in det man vill använda.
Skulle jag kunna testa på annat sätt? Kan det bli skillnad med att testa lågnivå direkt från stereon?