3894
Sök

Köpråd audi a3 eller a4

3 Inlägg
10 oktober 2016
Trådstartare
Tjenare, börjar bli dags att köpa bil och det står mellan en audi a3 och a4. Det kommer bli en årsmodell runt 2005. Ska ha bilen till jobbet, gymmet osv. Längsta resan som kommer göras kommer vara ca 4 timmar nån gång varannan månad vilket inte är så mycket, restan av tiden kommer resorna vara max 40-50 min.

Har funderat lite på om man ska ha med fyrhjulsdrift eller inte, kommer att köra den på vintern och upp för att åka snowboard, därav långa resan. Har ju dock alltid klarat mig med framhjulsdrivna bilar hittills. Finns det nån anledning till att inte köpa med fyrhjulsdrift? tex vanliga problem.

Hade uppskattat lite personliga åsikter till varför ni skulle valt en av de två bilarna
och om det finns några saker som man ska se upp för när man ska köpa en begagnad, specifikt för just de modellerna då.

Har inte heller bestämt vilken motor jag ska välja men kommer inte bli över 200hk för att försäkringen blir för dyr då jag bara är 19 och precis börjat jobba. Vill inte lägga hela lönen på bränsle och försäkring

Tack på förhand

Sök