Hej ska snart besikta min 740-90 men tyvärr så funkar inte helljuset. Har bytt lampor och relä, säkringarna 17 & 18 har ingen ström i sig. Spaken klickar, förut så släcktes halvljuset när jag drog i spaken men nu lyser varken helljus eller halvljus, halvljus lyser endast när jag har snurrat knappen långt till vänster, helljus-indikatorlampan har ibland lyst väldigt svagt innan helljusen sluta fungera, kan det vara någon kabelbrand eller något under relä och säkringsboxen? Tacksam för svar Mvh Kevin
Jag tror på ljusomkopplaren ("ljusvredet") eftersom han skriver att halv bara fungerar i läge "0".
//Brådhis
Bytte Ljusvredet idag utan framgång, blinkerserna fungerar inte längre heller, vet inte om det är spaken då varningsblinkers knappen inte heller fungerar.
är till 99% säker att felet ligger i "kopplingen" efter säkringarna, följ den blåvita(?) kabeln från heljus säkringen så borde du komma till två kontakter, dom är ungefär bakom stereo, så du måste slita ut allt i mittkonsolen. där har den högst troligast bränt slut så det glappar, skarva ihop dom slutbrända stiften, efter det funkar det garanterat bättre.
Har gjort detta på fler tal volvos som heljuset slutar fungera på.