Hej på er,
Nu har bilen varit snäll mot mig ett längre tag (ta i trä) så nu har den fått en del roliga uppdateringar.
Till slut fått i de fina poly-insatserna i subframebussningarna. Måste säga att jag blev otroligt nöjd. Många klonk när man gasat och bromsat försvann och bilens styrninbg är väldigt mycket rappare och bilen vandrar heller inte lika mycket över vägen. Väldigt bra mod.
Även satt i poly-insatser i fjäderbensstagsbussningarna. Detta tog bort de hårda växlingarna jag stört mig på med bilen sen den var ny. Ny går växlingarna mjukt och det enda som låter är de glappande drivaxlarna. Otroligt skönt att slippa vissa missljud.
Förutom dessa så har även bilen fått ett efterlängtat Steg 3 från Autotech. Köpte en Ferrita Downpipe med Racekat från Mange_gve här på garaget. Undrade först varför jag hade gjort det tills en tio mil efter inladdningen av programvaran. Då gick bilen som aldrig förr! Otroligt bra drag i den nu. Dock så blir det mycket hjulspinn men det är bara kul ibland.
Får tyvärr limp mode vid vissa växlingar vid fullgas så antagligen har jag en läcka någonstans. Sånt som är.
Har gett mig på att få till motorrummet lite snyggare. Har tidigare lagt upp lite om montering men framöver kommer det lite mer. En avskärmning har inhandlats och så har jag ordnat lite med plexiglas för att skärma av från värmen. Blir väldigt snyggt tycker jag själv.
Har även gett mig på att göra morsans 945a lite finare. Den har med tiden fått lite rost. Har nu under en tid tagit hand om detta så att det inte finns en rostfläck på den och för att sedan lacka på nytt. Bilen är färdig sånär som att listerna skall lackas och på.
Lite bilder: