Inte hänt mycket alls med bilen, har bara glidit runt hela sommaren Men nu är det snart dags för avställning! I vinter är prio att fixa rost.... det finns det gott om Bild på hur den ser ut nu
Haft lite tid över idag, så nu har börjat riva lite inför rost lagning och allmän uppfräschning. Bakre stötfångare och sidokjolar passar inte pga den fula breddningen på bakskärmarna. Och naturligtvis går det inte att få tag på skärmar till en Wagon. Så jag har beställt sedan bakskärmar från Svenssons bildemontering, blir lite plåtarbete!
Då fick jag lite tid över igen Har börjat kapa i både den nya och gamla bakskärmen. Fruktansvärt mycket spackel som måste bort för att hitta de gamla formerna, och även en del plåt från breddningen. Då jag är helt ny på plåt/rost arbete så välkomnas alla tips, gör jag något fel så skäll på mig
Syns hyfsat hur bred breddningen har varigt. Innerskärmen sticker ut några centimeter Tyvärr måste den bort då det inte var snyggt gjort, stötfångare och sidokjol hade noll passform.