Och där passerade vi hela 5000 visningar!
Och med det så kan jag avslöja vad jag har hållit på och fixat med under ett ganska bra tag
Jag har försökt mig på att bygga mina alldeles egna dörrsidor för första gången!
Började med att göra en "ram" på var och hur jag ville ha högtalare och limmade sedan ihop allt när allt passade
Sedan så drog jag över ramen med fleece och häftade fast den på baksidan
var ju tvungen att provmontera för att se om det ens var möjligt att få fast den på själva dörren och om det skulle gå att få igen dörren
Och dörren gick igen utan några problem!
Så då drog jag igång och gjorde en likadan fast till andra dörren
Och även den gick igen utan problem, ibland så har man tur.
Efter att ha dränkt dom i polyester och låtit dom härdat i 24h så var det väl bara att dra igång och slipa...
Sen så lite extra armering med glasfiber
Provar så högtalare passar i hålen (ej dom jag ska ha i slutändan när detta är klart)
Spackel
Slipad och klar för sprayspackel
En på torkning och den andra står på tur
Färdig för lackering nudå
Dock så var jag tvungen att ändra en av horndiskant fästet då det var för stort mot dom jag köpte, så sågade ut en ring i plywood och limmade dit den sen så fick jag ta och spackla på lite mer
Slipat
Prov monterar så allt passar som det ska
Men såhär blev slutresultatet efter lackeringen
(Porerna som syns på ringarna kommer inte synas när högtalarna är monterade)
Provmontering så man får se hur det kommer se ut
Högerdörren
(väldigt dammiga på bilden, hade legat i garaget i typ 2 veckor)
Och som avslutning så får ni en bild på hur det kommer se ut när det hela är klart
Hålet i mitten var menat till en till horndiskant med det behövdes inte då den jag köpte var kraftfull nog att klara jobbet själv, men kommer nog montera in en Gas horndiskant endå bara för att fylla hålet...
Tusen tack för 5000 visningar!
Jätte motiverande när man vet att folk kollar och kommenterar på sånt man gör
Har iaf bestämt vilket datum jag ska (försöka) vara helt klar med bilen iaf så nu har jag en tid att hålla mig till.
Tack för mig!