4059
Sök

Köpråd, backkamera Ali/eBay

45 Inlägg
21 december 2016
Trådstartare
Köpte för ett tag sedan en kamera med IR belysning på Aliexpress. Jag blev missnöjd med den, särskilt när den kostade över två hundra spänn...  Störningar, ir dioder som störde bilden i mörker mer än det hjälpte. Fick tillbaka det mesta av pengarna och tar gärna emot tips till ersättare.

Finns kameraarmatur till just min bil att montera istället för bilens original nummerskyltsbelysning... Dock lite tveksam till den lösningen pga den inbyggda led belysning av skylt.
Någon som har erfarenhet?

God Jul! smile
/Attila

567 Inlägg
22 december 2016
Hej jag har kört med en sådan i ett år ca och den fungerar utmärkt både på dagen och på natten.  Jag köpte min på Ebay och har den på en Peugeot 206 CC.

25 Inlägg
22 december 2016
thilo skrev:
Hej jag har kört med en sådan i ett år ca och den fungerar utmärkt både på dagen och på natten.  Jag köpte min på Ebay och har den på en Peugeot 206 CC.

Du är inte sugen på att skriva vad det var för kamera?

567 Inlägg
22 december 2016
Det är en noname-kamera med lysdiod för regplåtsbelysning gjord för att ersätta original regplåtsbelysning.

45 Inlägg
23 december 2016
Trådstartare
thilo skrev:
Det är en noname-kamera med lysdiod för regplåtsbelysning gjord för att ersätta original regplåtsbelysning.

Hur lyser den upp skylten i mörkret mot original? Är rädd för att en sådan bara kommer lysa upp hälften.
Nackdelen är om dioden strular måste hela kameran hela bytas ut. 

En sådan till min bil;
For Toyota Avensis T25 T27 car reversing rear view camera backup auto reverse
http://s.aliexpress.com/zYBzeIVb

Sök