3846
Sök

Frågor angående Bmw 520i e34

25 Inlägg
25 januari 2016
Trådstartare
Hej, jag har några frågor angående Bmw e34 520i (150 hk)

Bild på en sådan: http://www.gieldaklasykow.pl/wp-content … 38x576.jpg

Är det en pigg bil att köra?
Är den rolig på vintern?
Drar den mycket bensin? (Har hört att de faktiskt inte drar mycket mer än 0,7 liter milen, rätta mig om jag har fel.)
Är en Bmw e34 520i piggare än en Bmw 116i (Visst den har större motor men däremot väger den betydligt mer.)

Vore uppskattat om framförallt ni som äger/ har haft denna bilar kunde svara lite kortfattat på frågorna

Tack på förhand:)

Forummoderator
18 118 Inlägg
25 januari 2016
Snowislife skrev:
Hej, jag har några frågor angående Bmw e34 520i (150 hk)

Bild på en sådan: http://www.gieldaklasykow.pl/wp-content … 38x576.jpg

Är det en pigg bil att köra?
Är den rolig på vintern?
Drar den mycket bensin? (Har hört att de faktiskt inte drar mycket mer än 0,7 liter milen, rätta mig om jag har fel.)
Är en Bmw e34 520i piggare än en Bmw 116i (Visst den har större motor men däremot väger den betydligt mer.)

Vore uppskattat om framförallt ni som äger/ har haft denna bilar kunde svara lite kortfattat på frågorna

Tack på förhand:)

Som någon skrev i en annan tråd: Pigg är hur man upplever bilen själv. Jag tycker vår 523 170hk -99 var pigg. Om man sen körde en bil med 4-500hk i så var den inte lika rask längre...

Låter som du ska ha en bil att sladda runt med? Köp inget vrak då. Det blir dyrt i längden jämfört med en betydligt dyrare kärra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

rad
25 januari 2016
Snowislife skrev:
A:Är det en pigg bil att köra?
B:Är den rolig på vintern?
C:Drar den mycket bensin? (Har hört att de faktiskt inte drar mycket mer än 0,7 liter milen, rätta mig om jag har fel.)
D:Är en Bmw e34 520i piggare än en Bmw 116i (Visst den har större motor men däremot väger den betydligt mer.)

A: Jag hade en 520i E34 -93, året var 1993. Den var "pigg" då. Idag är den inte pigg, även om den har alla hästarna hemma, men den är inte olidligt långsam heller. Du kan följa trafikrytmen på svenska vägar utan problem.
B: Ja om du gillar att sladda och "drifta". Bilarna saknar ofta allt vad antisladd o antispinn heter då det var tillval på 520i under hela produktionen.
C: Mja. Räkna med runt litern, går att få ner runt 0.8 kanske lite under. Motorn är lite för liten o klen för att den skall kunna gå "snålt". 525i med ca 190 hästar drar inte mer men är betydligt piggare/roligare.
D: Dött lopp, hänger på tur/skicklighet mer än bilarna då båda gör 0-100 på ca 11 sek. I högre fart är nog 520i snabbare, den har även högre toppfart.

Evildan
2 januari 2017
Hur många köprådstrådar om BMW behöver du?

Sök