3096
Sök

"Säljråd" Ska sälja min bil, vart ska jag vända mig?

Avstängd
3 Inlägg
3 januari 2017
Trådstartare
Jag ska sälja min BMW 320 -04 och undrar vart jag kan vända mig för att få bästa pris? Brukar kika i Blocket och även hört av mig till x samt x sälja min begagnade bil utan krångel och få ett bra pris! Hoppas på tips och svar.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
3 januari 2017
Blocket blir väl bäst..
Men lägg på åtminstone 10% på vad du tänkt dig för kärran, för det brukar dom pruta. .
Skriv gärna att du vill ha seriösa köpare och inga däcksparkare som jag..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Diagnostekniker
2 758 Inlägg
3 januari 2017
Blocketpriser som gäller.
Skulle inte sälja till eller lita på någon tveksam firma.
Kolla upp vad bilar av samma årsmodell och ungefärligt miltal står i och sätt ett pris därefter.
Spelar iof ingen roll vad man sätter för pris då 8/10 är lallare som smsar "5000 jag hämtar ikväll", resterande 2 är såna som tror att bilen är i nyskick och ska pruta på minsta lilla.
Senast redigerat av Jesper328 (3 januari 2017)

Up the RA

Forummoderator
18 044 Inlägg
3 januari 2017
Som sagt så blocket.se gäller.

Jag förstår. Du vill inte ha massa märkliga människor springande hos dig.

Fast: Har den automatlåda? Då kan jag vara intresserad. Och då blir det smidigt. Tro mig. "Köpt är köpt"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
3 januari 2017
Glöm inte pruta..
Senast redigerat av tommen1 (3 januari 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Forummoderator
18 044 Inlägg
3 januari 2017
tommen1 skrev:
Glöm inte pruta..

Får TS kalla fötter när man stämplar fullt en stund och sedan står med bilen på tomgång utan värme så förstår jag TS fråga "utan problem" smile

Köpte en SAAB en gång där säljaren hela tiden ville stänga av bilen på tomgång i strålande sol...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 354 Inlägg
3 januari 2017
Hybridsmurfen skrev:
tommen1 skrev:
Glöm inte pruta..

Får TS kalla fötter när man stämplar fullt en stund och sedan står med bilen på tomgång utan värme så förstår jag TS fråga "utan problem" smile

Köpte en SAAB en gång där säljaren hela tiden ville stänga av bilen på tomgång i strålande sol...

Inget som hjälper TS i inlägget jag nu gör men... Intressant, vad var trasigt? big_smile

46 Inlägg
3 januari 2017
Facebook eller blocket

För o nackdelar med båda .. beror nog på hur snabbt du vill bli av med bilen och till vilket pris

Facebook funkar kanon för bilar under 40 000 kr och massa bytesförslag

Blocket har alla kompispriser och tokprutare men man får oftast sålt för högre än om man lägger ut på Facebook

Ett tips . Köp ett kontantkort innan och ladda ner appen 180 ( nummerpress ) eller motsvarande och svara endast om de kommer upp ett namn som inte klingar ihop med prutning

När du lägger ut bilen så glöm inte o täcka regplåten. .. tro mig du kan få besök mitt i natten av nån o halva släkten och alla är bilmekaniker
Senast redigerat av Nordicawd (3 januari 2017)

4 147 Inlägg
3 januari 2017
Om man säljer bilen bör ett köpeavtal upprättas
http://user.tninet.se/~lrw705w/diverse/kopeavt_.rtf

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Muttley
3 januari 2017
Nordicawd skrev:
Facebook eller blocket

För o nackdelar med båda .. beror nog på hur snabbt du vill bli av med bilen och till vilket pris

Blocket har alla kompispriser och tokprutare men man får oftast sålt för högre än om man lägger ut på Facebook

Ett tips . Köp ett kontantkort innan och ladda ner appen 180 ( nummerpress ) eller motsvarande och svara endast om de kommer upp ett namn som inte klingar ihop med prutning

När du lägger ut bilen så glöm inte o täcka regplåten. .. tro mig du kan få besök mitt i natten av nån o halva släkten och alla är bilmekaniker

Fast jag undrar om de händer så värst ofta.  Har sålt massvis med bilar och även till folk.  Aldrig någonsin har någon kommit oanmält till mig.

Själv shappar jag bort bilar utan regnr om de är en vanlig bil.  Lägger inte mödan på att ringa på en bil jag aldrig kan kolla upp innan. smile  Om de är intressant bil kan jag maila men kommer inte reg nr då heller så är de skumma människor som säljer.

Man skriver sitt namn med om man vill vara seriös men kan använda blockets hemliga nr såklart.

Facebook har jag provat på bilar under 10 000 och de har gått hiskeligt snabbt trots totalt motorras, inom 24 timmar står de med trailer och häver fram tusenlapparna jag begär.

46 Inlägg
3 januari 2017
tkd_rille skrev:
Nordicawd skrev:
Facebook eller blocket

Fast jag undrar om de händer så värst ofta.  Har sålt massvis med bilar och även till folk.  Aldrig någonsin har någon kommit oanmält till mig.

Själv shappar jag bort bilar utan regnr om de är en vanlig bil.  Lägger inte mödan på att ringa på en bil jag aldrig kan kolla upp innan. smile  Om de är intressant bil kan jag maila men kommer inte reg nr då heller så är de skumma människor som säljer.

Man skriver sitt namn med om man vill vara seriös men kan använda blockets hemliga nr såklart.

Facebook har jag provat på bilar under 10 000 och de har gått hiskeligt snabbt trots totalt motorras, inom 24 timmar står de med trailer och häver fram tusenlapparna jag begär.

De har hänt 4 ggr för mycket för min del och då har de vart BMW 5 och 7 serie ja sålt

Även en gång sålde jag en Audi med 20" fälgar morgonen när jag vaknade så stor bilen på backen utan fälgar och misstänker de såg bilen på blocket

Allt handlar om vad de är för något man säljer är skillnad på en Volvo 740 och en BMW 530 tex på facebook då de flesta har en klen budget men jävligt bra av dig o sälja med motor ras smile inte lyckats med de än hehe

3 121 Inlägg
4 januari 2017
Var bor du är en intressant fråga i sammanhanget. Vet några bilhandlare som brukar bjuda bättre än vikoperdinbil siten.

Muttley
4 januari 2017
Nordicawd skrev:
tkd_rille skrev:
Nordicawd skrev:
Facebook eller blocket

De har hänt 4 ggr för mycket för min del och då har de vart BMW 5 och 7 serie ja sålt

Även en gång sålde jag en Audi med 20" fälgar morgonen när jag vaknade så stor bilen på backen utan fälgar och misstänker de såg bilen på blocket

Allt handlar om vad de är för något man säljer är skillnad på en Volvo 740 och en BMW 530 tex på facebook då de flesta har en klen budget men jävligt bra av dig o sälja med motor ras smile inte lyckats med de än hehe

Gamla bmw och andra härkar kanske jag kan förstå.   Har bara haft folk som ringt innan smile

Jag vet inte om de var ren tur men 6000 kr för ett vrak är väl rätt trevligt kan jag tycka smile  Motorn hade absolut inget motstånd alls och köparen bara veva upp den på trailern och såg glad ut.

46 Inlägg
4 januari 2017
Inte för att vara den, men TS är bara reklam för "vi köper sin bil" sajter. Varav det är hyperlänkar till samtliga sidor. Går även att kolla äldre inlägg av Rsj1 som är likadana smile

Forummoderator
18 044 Inlägg
4 januari 2017
Lohi skrev:
Inte för att vara den, men TS är bara reklam för "vi köper sin bil" sajter. Varav det är hyperlänkar till samtliga sidor. Går även att kolla äldre inlägg av Rsj1 som är likadana smile

Ja! Har du sett! Och då vinkar vi adjö till detta troll och önskar på icke återseende.
Tack för tips Lohi!

Sök