3369
Sök

hur länge ska ett däck klara sig!

Härnösand
191 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
#1
Hej hej big_smile det är så att jag har en Mr2:a och jag köpte helt nya kumho däck  här i april & slängde på dom på 17tums fälgarna! och nu är däcken helt slut efter 2 månader. Har slicks! inga mönster alls nu!! och jag har inte burnat eller nåt sånt! har väl kört lite hårt i kurvor lite då och då & gasa på rakor! jag har ju kört mycket med det har jag ju! men ska inte ett par däck håla längre? dom som sitter fram ser ut som ny fast dom är över 1 år gammal....

Allt med Motor är roligt :)

438 Inlägg
15 juni 2007
#2
Honke_86 skrev:
Hej hej big_smile det är så att jag har en Mr2:a och jag köpte helt nya kumho däck  här i april & slängde på dom på 17tums fälgarna! och nu är däcken helt slut efter 2 månader. Har slicks! inga mönster alls nu!! och jag har inte burnat eller nåt sånt! har väl kört lite hårt i kurvor lite då och då & gasa på rakor! jag har ju kört mycket med det har jag ju! men ska inte ett par däck håla längre? dom som sitter fram ser ut som ny fast dom är över 1 år gammal....

Hur många mil har du kört?
Har du rätt lufttryck?
Har du gjort framvangsinställning?


Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
15 juni 2007
#3
hur länge däck håller beror helt på hur man kör och om man har rätt däcktryck. Det sliter faktist väldigt mycket om man gasar mycket, men om du alltid kör lungt kanske du klarar ´dig 2-3000 mil.

Mvh Dennis


12 Inlägg
15 juni 2007
#4
Honke_86, jag har precis samma problem som dig, framdäcken är helt ok, men bak på insidan är helt slut, förra säsongen så såg däcken bra ut,likadant när jag satt på dom för denna säsong, men nu är dom helt slut bak, dom kan inte ha tagit i någonstans, för de är inga märken efter de, och jag har framhjulsdrift på min..Däcktryck är helt ok, har 2.8 kg tryck i mina 18 tum,då rullar bilen bra och de sliter inget extra på däcken,inte mer än vanlig.

Hör du något om vad de kan vara så får du gärna höra av dig.  Mvh


874 Inlägg
15 juni 2007
#5
Kör ni med sänkta bilar? isf spelar det också in, när man sänker ändras väl camber vinkel å allt vad det nu heter. då slits däck fortare.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
15 juni 2007
#6
brillmongo skrev:
Kör ni med sänkta bilar? isf spelar det också in, när man sänker ändras väl camber vinkel å allt vad det nu heter. då slits däck fortare.

Vanligtvis så ställer man väl in vinklarna efter sänkning? tongue

Allt för den där jävla hatten!

7 100 Inlägg
15 juni 2007
#7
dåligt framvagns inställning kanske!de hadde vi på våran mazda,och dom däcken var slicks sen dom!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
15 juni 2007
#8
Kan vara måndags exemplar av däck men mest troligt bilen, som brillmongo säger, så fort man ändrar höjd på bilen så är den framvagnsinställning som gäller, kan varar att hela upphägningen fått sig en smäll så den e sne mm, så ni som sliter mycket däck, börja med en framvagnsinställning, kostar mindre än ett nytt däck i större dimensioner


Härnösand
191 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
#9
jaja! big_smile men visst kan man ställa in bakvagen med på en bil? det är ju bak dom har slete! och min bil är inte sänkt! som jag vet big_smile om inte föra ägarna gjorde det??

Allt med Motor är roligt :)


Sök