2226
Sök

Värt att fixa till pärlan

7 Inlägg
18 april 2017
Trådstartare
Halloj! Tänkte se med er om det är värt att fixa till min 740 gle -89

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102395/102395-90400ecbd6f1d4b5edc141151aefd436.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102395/102395-5f540866c29f7de88b450998cec60ef5.jpg

29 Inlägg
18 april 2017
hur ska vi veta det

10 163 Inlägg
18 april 2017
Ser ut att ha levt ett hårt liv är nog inte så fräsch, finns nog bättre att börja med.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

3 120 Inlägg
18 april 2017
Fixa till? Går den rent mekaniskt kan du ju köra med den ett par år till. Hade inte kostat på den någon yttre lackering eller liknande.

7 Inlägg
18 april 2017
Trådstartare
Mest att fixa vindrutan och byta däck så den kommer igenom besiktning

10 163 Inlägg
18 april 2017
benne97 skrev:
Mest att fixa vindrutan och byta däck så den kommer igenom besiktning

Är det bara det du menar så visst däck finnes begagnade och framruta går ju på självrisken så.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Diagnostekniker
2 709 Inlägg
18 april 2017
Skulle nog vara bäst att rulla in den till någon besiktning och ta en arbetsorder innan man byter ruta och däck.
Kan ju bli en hel del mer om man har otur..
Eller har du fått nedslag på ruta och däck?

Up the RA

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 april 2017
Det hade nog varit mer värt om du gick en fotokurs :rolleyes

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
18 april 2017

Inte enligt mig men det är du som äger bilen och håller i plånboken så det får du ta beslut om själv.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

9 117 Inlägg
18 april 2017
Renovera upp den till toppskick igen. 740 GLE är ju inget man springer på varje dag.

1 966 Inlägg
18 april 2017
Bilen har bytt ägare orimligt frekvent och av det utvändiga skicket att döma har den levt hårt längs våra saltade vägar. Men så är det ju ofta med dessa gamla 16'-containrar.

Byt du din vindruta och hör med grannen om han inte har nå gamla volvo-hjul så ska du nog få den trafikduglig igen.

Muttley
18 april 2017
Jag hade kört en besiktning för att få på papper vad som måste göras.
Sen hade jag övervägt om de varit värt pengarna.    De är inte värt för mycket.

360 Inlägg
18 april 2017
Den där färgen är riktigt ovanlig. Dessa bilar kostar inte mycket att hålla i rullning och det går att få dom rätt så skapliga med rätt så enkla medel smile Du har ju ett vettigt utgångsobjekt, satsa på en uppsättning alufälgar så ser den genast roligare ut smile Klart den är värd att fixa till.

Evildan
18 april 2017
Vad kostar en nybes 37000milare?
Vad kostar det dig att få din bil genom bes?
Är chansningen värd tiden och pengarna?
Inget illa menat men utgångsskicket är inte det roligaste, jag såg fotot på ratten och hur nedgången interiören ser ut.

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 april 2017
Muttley skrev:

This.

Alternativt gör som alla andra idioter som renoverat gamla bilar för en massa pengar de aldrig får tillbaka. (Jag själv inräknad ett par gånger om...)
MEN. Då gör du det av hobbyskäl, vilket jag har full respekt för.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
18 april 2017
caromania skrev:
Muttley skrev:

This.

Alternativt gör som alla andra idioter som renoverat gamla bilar för en massa pengar de aldrig får tillbaka. (Jag själv inräknad ett par gånger om...)
MEN. Då gör du det av hobbyskäl, vilket jag har full respekt för.

Ur hobbyvinkeln är jag böjd att instämma. Jag tänkte i siffror och praktikalitet.
Det kan vara kul att lägga tid och pengar på en bil man gillar ur ett hobbyperspektiv så har även jag gjort alldeles för många gånger.

4 137 Inlägg
18 april 2017
Om plåten är frisk så kanske en begagnad huv i samma färg, det är en bruksbil med dess platina

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

74 Inlägg
18 april 2017
Låna ett par hjul och kör till besiktningen, där kan du lättare se om det är värt det?
Allt handlar ju om vad DU känner för bilen!
Jag har harvat med gamla bilar i snart 40 år, köpt en bil och hållt den rullande.
Om man tänker på alla bilar man skrotat för skitfel blir man skrämd.
Jag har min gamla men fina Amma, om jag hade lyssnat vad folk tyckte för 14 år sedan så hade den blivit skrot.
Men idag skrattar ingen!
Alla bilar blir värda något med åren som går, bara frågan om vad du tycker - inte vad andra tycker!

Sök