2288
Sök

Uppdatera Garmin nüvi 265w Bluetooth.

Forummoderator
17 996 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
Enligt rubrik. Fick en sådan av en kompis (han sålde sin bil till mig) och insåg idag när jag har kört ett gäng mil att den inte är uppdaterad. Någonsin...  Gammal. Kan man uppdatera gratis? Lite gråzon här känner jag men tror inte att jag skulle göra något olagligt? Möjligen moraliskt oriktigt. Inga problem med det...

Garmin nüvi 265w Bluetooth.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
19 april 2017
Gängse tillverkare erbjuder vanligtvis fria uppdateringar på programvaran för produkten.
Kartmaterialet däremot betalas för, endera en gång vid köp av produkten (Life time map), eller annars vid varje kartuppdatering. En gång i tiden (vet inte om det fortfarande finns) så kunde man i efterhand köpa Livstids kartuppdatering till Garminenheter.
Olagligt, det beror på om den sålts med livstids kartuppdatering eller inte.
Troligtvis inte med tanke på att den inte är uppdaterad.
Hybridsmurfen skrev:
Enligt rubrik. Fick en sådan av en kompis (han sålde sin bil till mig) och insåg idag när jag har kört ett gäng mil att den inte är uppdaterad. Någonsin...  Gammal. Kan man uppdatera gratis? Lite gråzon här känner jag men tror inte att jag skulle göra något olagligt? Möjligen moraliskt oriktigt. Inga problem med det...

Garmin nüvi 265w Bluetooth.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök